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アイテム
映画からの俳優の演技の測定とCGによる再演
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38476
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/3847677e4bc4f-3924-44ba-9957-def5b28702db
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1998 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1998-12-10 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 映画からの俳優の演技の測定とCGによる再演 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Producing a Computer Animation by Using Actors' Actions Captured from Old Movies | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
新潟大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
新潟大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
新潟大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
新潟大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
新潟大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Engineering, Niigata University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Engineering, Niigata University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Engineering, Niigata University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Engineering, Niigata University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Engineering, Niigata University | ||||||||
著者名 |
八木下, 勝利
× 八木下, 勝利
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著者名(英) |
Katsutoshi, Yagishita
× Katsutoshi, Yagishita
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本論文では,動画像から人間の動作を解析し,それをアニメーションとして再構築する手法を示す.人間の動作の解析には時空間勾配法による手法を用いる.これにより普通の映画やビデオ映像などからでも対象の運動を測定できる,解析の精度向上のためにいくつかの拘束条件を利用している.解析された動作はデータベース化しておき,アニメーション作成時にはそのデータベースを利用してキャラクタの運動を再生する.データベースに無い動作を人間らしさや個性などが保存しながら生成する方法についても検討する.本手法を用いて複数の映画から解析した俳優の動作を一つのCGアニメーションとして再構成したので紹介する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper presents a novel method for analysis and synthesis of human actions from movies. This method can capture human actions from movies by using the temporal-spatial gradient-based technique with action constraints from the scene. The captured actions are stored in an action database. We can produce a computer animation where the synthetic actors replay. actions selected from the action database. Some techniques are described for action modifications according to varying the scene. We will present two actors playing together in a computer animation where the action of each actor has been captured from different old movie. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 1998, 号 112(1998-CG-093), p. 13-18, 発行日 1998-12-10 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |