WEKO3
アイテム
ストーリー型エンタテインメントのための並列エピソード制御法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/37997
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/379979b629e04-e05c-4f64-ae25-61dbb66b8952
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2007 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2007-11-13 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ストーリー型エンタテインメントのための並列エピソード制御法 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Concurrent Episode Control Method for Entertainment of the Story Type | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学大学院システム情報工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学大学院システム情報工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学大学院システム情報工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
筑波大学大学院システム情報工学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
University of Tsukuba, Graduate School of Systems and Information Engineering | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
University of Tsukuba, Graduate School of Systems and Information Engineering | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
University of Tsukuba, Graduate School of Systems and Information Engineering | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
University of Tsukuba, Graduate School of Systems and Information Engineering | ||||||||
著者名 |
三浦, 枝里子
× 三浦, 枝里子
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著者名(英) |
Eriko, MIURA
× Eriko, MIURA
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿では,対話的に物語を体験できるストーリー型エンタテインメントコンテンツのための並列的エピソード制御法を提案する.能動的に行動するキャラクタを取り入れたエンタテインメントコンテンツにおいて,干渉やインタラクションなどに即座に対応しながら話の流れを保つためには,ストーリーの構成も動的に変化させる必要がある.本研究では,複数のエピソードセグメントが同時進行するエピソード制御モデルにおいて,エピソードの進行を自由なタイミングで制御する.あるエピソードが進行中のエピソードに挿入される際に,中断処理や復帰処理を挿入することで,状況に合わせて複数の同時進行するエピソードセグメントを切り替えることができる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we propose a method to control concurrent episode for interactive storytelling. To keep the storyline while dealing with interference or an interaction immediately, it is necessary to change story constitution depending on the situation in entertainment contents that took in characters who act actively. In this research, we make it possible to control the progress of episode in free timing in the control model that plural episode segments progress at the same time. When another episode is inserted in an episode progress, we can change plural episode segments progressing at the same time depending on the situation by inserting interruption processing and return processing. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2007, 号 111(2007-CG-129), p. 91-96, 発行日 2007-11-13 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |