WEKO3
-
RootNode
アイテム
人体の動作を利用した擬人化エージェントに対する考察 -モジュール型人体動作生成とその応用について-
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/37465
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/37465dd3fab46-a24b-48d0-b8e9-99272c255def
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 1994 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1994-05-12 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 人体の動作を利用した擬人化エージェントに対する考察 -モジュール型人体動作生成とその応用について- | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Study of Anthropomorphous Agent with Human Motion -Human Motion Generation System and its Application- | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
NEC関西C&C研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NEC関西C&C研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NEC関西C&C研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NEC関西C&C研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NEC関西C&C研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NEC Kansai C&C Research Laboratory | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NEC Kansai C&C Research Laboratory | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NEC Kansai C&C Research Laboratory | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NEC Kansai C&C Research Laboratory | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NEC Kansai C&C Research Laboratory | ||||||||
著者名 |
呂山
吉坂主旬
神谷, 俊之
一色, 敬
宮井, 均
× 呂山 吉坂主旬 神谷, 俊之 一色, 敬 宮井, 均
|
|||||||
著者名(英) |
Shan, Lu
Shujun, Yoshizaka
Toshiyuki, Kamiya
Takashi, Isshiki
Hitoshi, Miyai
× Shan, Lu Shujun, Yoshizaka Toshiyuki, Kamiya Takashi, Isshiki Hitoshi, Miyai
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿では,ノンバーバルコミュニケーションの一部である身体の動作を中心とした擬人化IFの考察,及び実際の人体動作を分析し,抽出した動作パターンを基にしたモジュール型の人体動作生成システムについて述べる.また,アプリケーションとして,本シスムにより得られた人体動作などを利用して擬人化エージェント?電子図書館におけるCG司書を試作した結果について説明し,擬人化エージェントの有効性を検証する.試作したCG司書は,主に胴体,頭部の動き,及び音声による対話などの擬人的要素を備えたものである. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we discuss anthropomorphous agent technology and the required factors to design anthropomorphous interfaces by use of it. Then we also describe a human motion generation system based on some motion modules, which are obtained by analyzing actually the human motion. Finally, we report the results applying the anthropomorphous agent to CG-librarian as the user-interface of the electronic library. The CG-librarian has some human-like motion features such as body-motion and verbal-dialogue, etc. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1221543X | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI) 巻 1994, 号 34(1994-HI-054), p. 41-48, 発行日 1994-05-12 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |