WEKO3
アイテム
分散仮想環境におけるクライアント・サーバー間の通信方式
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/35357
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/353574ebc86a9-aaa3-498b-b728-2a8eb3382461
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1997 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1997-02-27 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 分散仮想環境におけるクライアント・サーバー間の通信方式 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Data Transfer Method for Distributed Virtual Environment System | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
九州工業大学情報工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
九州工業大学情報工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
九州工業大学情報工学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computer Science and Electronics, Faculty of Computer Science and Systems Engineering, Kyushu Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computer Science and Electronics, Faculty of Computer Science and Systems Engineering, Kyushu Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Computer Science and Electronics, Faculty of Computer Science and Systems Engineering, Kyushu Institute of Technology | ||||||||
著者名 |
平碆振一郎
× 平碆振一郎
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著者名(英) |
Shin-Ichiro, Hirahaya
× Shin-Ichiro, Hirahaya
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 我々はクライアント・サーバーシステムによる分散仮想現実システムを提案している.我々は仮想環境中での動物などの動きを重視し,利用者にとって楽しく生き生きとした環境を提供したいと考えている.提案システムでは,複数のクライアントが同じ世界を共有するため,大量の動きの情報をサーバーからクライアントに伝送する必要が生じる.本報告では,クライアントにおける表示の視覚的効果を利用することにより,伝送すべき動きの情報を必要十分なものに限定する通信方式を提案する.この通信方式により,帯域の狭い伝送路においても,仮想環境内の動きを十分に再現することが可能になる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We have been constructing a distributed virtual reality system to provide pleasant and lively virtual world for people on network, Because our system is designed as client-server model, the server must send a large amount of motion data to clients continuously. This paper proposes an efficient transfer method for motion data. In our method, a server restricts motion data to send at a time, using visual effects on client's screen. This method enables many objects to act lively on client's screen even on narrow network band width. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10116224 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告マルチメディア通信と分散処理(DPS) 巻 1997, 号 20(1996-DPS-081), p. 13-18, 発行日 1997-02-27 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |