WEKO3
アイテム
QoSに基づいたマルチメディアオブジェクトの補償演算
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/34941
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/3494128d5f830-90e7-44b6-b8f8-50789d594bbb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2000 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2000-11-09 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | QoSに基づいたマルチメディアオブジェクトの補償演算 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | QoS - Based Method for Compensating Multimedia Objects | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京電機大学理工学情報システム工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京電機大学理工学情報システム工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京電機大学理工学情報システム工学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo Denki University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo Denki University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo Denki University | ||||||||
著者名 |
横山, 基一
× 横山, 基一
|
|||||||
著者名(英) |
Motokazu, Yokoyama
× Motokazu, Yokoyama
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本論文では、システム環境の変更において、応用の要求を満足するために柔軟性のある分散型システムを構築する方法について論じる。システム内のマルチメディアオブジェクトは、それぞれのオブジェクトが持つサービスのタイプとともに、要求されるサービス品質(QoS)を提供せねばならない。マルチメディアオブジェクト上で実行された結果を無効にすることが、障害復旧等で必要となる。本論文では、新たにQoSに基づいた補償方法を用いて、オブジェクトを復旧する方法について論じる。ここでは、オブジェクトは以前の状態と同じではないかもしれないが、要求されるQoSをサポートできる状態に復旧される。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Distributed applications like teleconferences using high-speed networks are manipulating multiple multimedia objects. It is critical to discuss what quality of service (QoS) is supported by the multimedia objects. QoS is manipulated in addition to the state of the object. After objects are manipulated, the objects are sometime required to be rolled back in order to undo the manipulation. In traditional ways, a state saved at a checkpoint is restored. However, it is not easy to save the object because the state is large and complex. In addition, it is sufficient for applications to restore a state which supports enough QoS even if the state is not the same as the previous state. In this paper, we discuss a new way where compensating methods are performed to roll back objects. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10116224 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告マルチメディア通信と分散処理(DPS) 巻 2000, 号 102(2000-DPS-100), p. 99-104, 発行日 2000-11-09 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |