Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2024-10-15 |
タイトル |
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タイトル |
位置情報を活用したライフスタイル認証のゲームプレースタイルへの適用 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Application of Location-based Lifestyle Authentication to Game Play Style |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
e スポーツ,プレイヤー認証,協力的なりすまし,プレースタイル認証 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属(英) |
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en |
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The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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The University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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The University of Tokyo |
著者名 |
小林, 良輔
Mhd, Irvan
Franziska, Zimmer
Roberta, Tamponi
Maharage, Nisansala
Sevwandi, Perera
山口, 利恵
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著者名(英) |
Ryosuke, Kobayashi
Mhd, Irvan
Franziska, Zimmer
Roberta, Tamponi
Maharage, Nisansala Sevwandi Perera
Rie, Shigetomi Yamaguchi
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
近年e スポーツが普及し,e スポーツ大会も開催されるようになった,大会の参加人数を増やすためにオンライン開催が一般的だが,運営者は登録したプレーヤーが実際に操作しているかを検証する必要が ある.しかしながら従来の個人認証手法では,正当プレーヤーと不正操作プレーヤーが結託している場合に検知することができない.そこで我々は,ゲームのプレースタイルから本人かどうかを検証できないかを考えた.物理空間では位置情報を活用した認証手法が存在するが,その手法をゲーム内にも適用することでプレーヤーを認証することを試みた.しかし実験の結果,ゲーム内の位置情報のみではプレーヤーの特性を見出すことは難しいことがわかった.ゲームデータ特有の特徴量の選択含め,適切な認証手法の設計が必要である. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In recent years, eSport games have gained popularity, and eSport tournaments have started to be held. To increase the number of participants, it is common to hold these tournaments online. However, organizers of the tournaments need to verify that the registered players are the ones actually playing the game. Traditional authentication methods of user authentication fail to detect cases where legitimate players collaborate with unregistered players. Therefore, we considered whether it might be possible to verify the identity of a player based on their gameplay style. While there are authentication methods in the physical world that utilize location data, we attempted to apply this approach within the game to authenticate players. Our experiments revealed that it is difficult to identify player characteristics only applying in-game location data to phisical location-based authentication methods. We can find the necesitty to design appropriate methods for authentication using game data including various features. |
書誌情報 |
コンピュータセキュリティシンポジウム2024論文集
p. 969-975,
発行日 2024-10-15
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |