Item type |
Journal(1) |
公開日 |
2024-01-15 |
タイトル |
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タイトル |
複数接客タスクの訓練が可能なシナリオベースVRシステム |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Scenario-based VR System for Training Multiple Customer Service Tasks |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
[一般論文] VR訓練システム,顧客サービス,会話型アクタ,マルチタスク,音声認識 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
ID登録 |
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ID登録 |
10.20729/00231750 |
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ID登録タイプ |
JaLC |
著者所属 |
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筑波大学 |
著者所属 |
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筑波大学 |
著者所属 |
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筑波大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Tsukuba University |
著者所属(英) |
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en |
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Tsukuba University |
著者所属(英) |
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en |
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Tsukuba University |
著者名 |
鈴木, 敏樹
古野, 友也
星野, 准一
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著者名(英) |
Toshiki, Suzuki
Tomoya, Furuno
Junichi, Hoshino
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
飲食店などのサービス現場において顧客が複数来店している場面では,顧客からの呼び出しや料理の配膳などの複数の接客タスクが同時に発生するため,見落としや接客順序の間違いなどが起こりやすいという問題があげられる.本稿では接客場面での複数接客タスクの訓練が可能なシナリオベースVRシステムを提案する.本システムでは,複数の顧客アクタが様々なタイミングで入店や食事を行う訓練シナリオにより,顧客の状況を把握する観察力や,入店対応,注文受付,料理配膳,片付け,クレーム応対などを素早く適切な順序で行う対応力を訓練する.また顧客との対話に音声認識を利用して,実際に声に出して対応できるようにするとともに,接客順序や接客時間などを訓練者にフィードバックする機能を実現した.評価実験で本システムと対人ロールプレイで訓練を行い,検証用ロールプレイによりシステムとロールプレイでの違いを検証した結果を示す. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In a restaurant or other service scene with multiple customers, multiple customer service tasks such as calling from multiple customers and serving food occur at the same time, causing problems such as oversight and errors in the order in which customers are served. In this paper, we propose a scenario-based VR system that can train multiple customer service tasks in a customer service situation. The system uses training scenarios in which multiple customer actors enter a restaurant and eat at various times to train the ability to observe the customer's situation and to respond quickly and in the proper sequence to customer requests, such as entering a restaurant, accepting orders, serving food, cleaning up, and responding to complaints. The system also uses voice recognition to interact with customers, enabling them to actually respond aloud, and provides feedback to the trainee on the order in which they were served and the time it took to serve them. In an evaluation experiment, the system and an in-person role play were used for training, and a verification role play was used to verify the differences between the system and the role play. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00116647 |
書誌情報 |
情報処理学会論文誌
巻 65,
号 1,
p. 241-254,
発行日 2024-01-15
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1882-7764 |
公開者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |