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アイテム
バッテリー交換型EVサービスにおける予備バッテリーの残量平準化による非常時電力供給
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/231517
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/2315170c65771f-e917-4fb6-a909-be05f68433fc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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2025年12月14日からダウンロード可能です。
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Copyright (c) 2023 by the Information Processing Society of Japan
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非会員:¥660, IPSJ:学会員:¥330, DPS:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||||
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公開日 | 2023-12-14 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | バッテリー交換型EVサービスにおける予備バッテリーの残量平準化による非常時電力供給 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
タイトル | Swap and Carry Strategy for Utilizing Spare Batteries as an Emergency Power Supply on Battery Swapping EV | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | インターフェース/計画・推定 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
県立広島大学地域創生学部 | ||||||||||
著者所属 | ||||||||||
県立広島大学地域創生学部 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Prefectural University of Hiroshima, Faculty of Regional Development | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Prefectural University of Hiroshima, Faculty of Regional Development | ||||||||||
著者名 |
畑本, 真優
× 畑本, 真優
× 重安, 哲也
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論文抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 近年,温室効果ガス削減に向け,化石燃料に頼らない移動手段の確保が希求されている.バッテリー交換型 EV は,短時間のバッテリー交換で従来のプラグイン充電型 EV よりも長距離の移動が可能になる.一方で,予備バッテリーを交換ステーションに常設する必要があるなど,コスト面で普及に課題を抱える.そこで,予備バッテリーを EV 駆動以外の用途,例えば,災害時の電力供給途絶の際の非常用電源などに利用すれば,バッテリー交換型 EV の普及を後押しできる.しかし,人口過密エリアに設置する交換ステーションは利用頻度が高いことから予備バッテリーの充電残量は低くなりやすく,非常時の電源供給に利用できない可能性がある.このような問題に対処するため,本稿では,予備バッテリーの平均充電量の高い交換ステーションからそうでないステーションに予備バッテリーを運搬することで,予備バッテリーの充電残量を平準化する手法について検討した結果を報告する. | |||||||||
論文抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Recently, it is expected that the popularization of methods for reducing greenhouse gas emissions. A type of battery swapping EV can realize the long distance cruising while short battery swapping time. The type of EV, however, still faces the issue that the high initial cost to start up the new battery swapping EV service, because of it needs to put the spare batteries for each battery swapping station. Hence, if we utilize such the spare batteries as an emergency power supply when natural disasters have occurred, we can push to popularization of the EV service. But, it is easy to thought that if the deployments of EV are biased among areas, charged levels of spare batteries are also different among the battery swapping station in those areas. In order to deal with the issue, we discuss how to equalize the charged level of spare batteries by swap and carry strategy proposed in this paper. | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10116224 | |||||||||
書誌情報 |
研究報告マルチメディア通信と分散処理(DPS) 巻 2023-DPS-197, 号 18, p. 1-5, 発行日 2023-12-14 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2188-8906 | |||||||||
Notice | ||||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | 情報処理学会 |