Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2022-11-10 |
タイトル |
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タイトル |
ピーク・エンドの法則を考慮した人工学級ゲームの開発の試み |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
An Attempt to Develop an Articial Classroom Game Considering the Peak-End Rule |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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新潟大学 |
著者所属 |
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新潟大学 |
著者所属 |
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新潟医療福祉大学 |
著者所属 |
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新潟大学 |
著者所属 |
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新潟大学 |
著者所属 |
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新潟医療福祉大学 |
著者所属 |
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株式会社ラネクシー |
著者所属 |
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新潟大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Niigata University |
著者所属(英) |
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en |
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Niigata University |
著者所属(英) |
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en |
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Niigata University of HeaIth and Welfare |
著者所属(英) |
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en |
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Niigata University |
著者所属(英) |
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en |
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Niigata University |
著者所属(英) |
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en |
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Niigata University of HeaIth and Welfare |
著者所属(英) |
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en |
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Runexy Caporation |
著者所属(英) |
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en |
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Niigata University |
著者名 |
近藤, 秀憲
尾形, 龍門
谷, 賢太朗
田中, 恒彦
山崎, 達也
神蔵, 貴久
穴沢, 幸二
前田, 義信
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著者名(英) |
Hidenori, Kondo
Ryuto, Ogata
Kentaro, Tani
Tsunehiko, Tanaka
Tatsuya, Yamazaki
Takashisa, Kamikura
Koji, Anazawa
Yoshinobu, Maeda
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
いじめに関してこれまで医学,社会心理学,教育学等,様々な観点から解決へのアプローチが行われてきた.しかし,児童生徒におけるいじめ認知件数は依然として高く,憂慮すべき状況である.そのような環境下において人間関係の構築はいじめの被害を小さくする重要な要素の一つとして考えられる.これらのことから,我々は児童生徒における人間関係学習ゲームの開発を試みている.学習に用いるゲームでは,ゲームを楽しむことの面白さだけでなく,実際の環境の再現性も重要となる.その再現性を高めるため,我々はピーク・エンドの法則を考慮し,ゲームの開発を試みた.また,ゲームのべースはマルチエージェントシミュレーションを用いてモデル化されたものを用いた. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Approaches to solbing bullying have been taken from various perapectives, such as medicine, social psychoIogy, and education. However the number of cases of bullying among students remains high and alaming. In this context, the develapment of human relatiouships is considered one of the most importanto factors to control the damage of bullying. We are attempting to develop a relationship learning game for students. It is important that the games used for learning are not only enjoyable but also reproducible in a real-world environmet. Therefore,in order to improve reproducibility; We attempted to develop a game that takes into account the peak-end rule. The game infrastructure was modeled using multi-agent simulation. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN1009593X |
書誌情報 |
研究報告アルゴリズム(AL)
巻 2022-AL-190,
号 6,
p. 1-6,
発行日 2022-11-10
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8566 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |