ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. アルゴリズム(AL)
  3. 2022
  4. 2022-AL-190

ピーク・エンドの法則を考慮した人工学級ゲームの開発の試み

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/222145
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/222145
80fbfc3d-3483-41f7-a50e-5dd801427d8e
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-AL22190006.pdf IPSJ-AL22190006.pdf (5.4 MB)
Copyright (c) 2022 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.
AL:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2022-11-10
タイトル
タイトル ピーク・エンドの法則を考慮した人工学級ゲームの開発の試み
タイトル
言語 en
タイトル An Attempt to Develop an Articial Classroom Game Considering the Peak-End Rule
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
新潟大学
著者所属
新潟大学
著者所属
新潟医療福祉大学
著者所属
新潟大学
著者所属
新潟大学
著者所属
新潟医療福祉大学
著者所属
株式会社ラネクシー
著者所属
新潟大学
著者所属(英)
en
Niigata University
著者所属(英)
en
Niigata University
著者所属(英)
en
Niigata University of HeaIth and Welfare
著者所属(英)
en
Niigata University
著者所属(英)
en
Niigata University
著者所属(英)
en
Niigata University of HeaIth and Welfare
著者所属(英)
en
Runexy Caporation
著者所属(英)
en
Niigata University
著者名 近藤, 秀憲

× 近藤, 秀憲

近藤, 秀憲

Search repository
尾形, 龍門

× 尾形, 龍門

尾形, 龍門

Search repository
谷, 賢太朗

× 谷, 賢太朗

谷, 賢太朗

Search repository
田中, 恒彦

× 田中, 恒彦

田中, 恒彦

Search repository
山崎, 達也

× 山崎, 達也

山崎, 達也

Search repository
神蔵, 貴久

× 神蔵, 貴久

神蔵, 貴久

Search repository
穴沢, 幸二

× 穴沢, 幸二

穴沢, 幸二

Search repository
前田, 義信

× 前田, 義信

前田, 義信

Search repository
著者名(英) Hidenori, Kondo

× Hidenori, Kondo

en Hidenori, Kondo

Search repository
Ryuto, Ogata

× Ryuto, Ogata

en Ryuto, Ogata

Search repository
Kentaro, Tani

× Kentaro, Tani

en Kentaro, Tani

Search repository
Tsunehiko, Tanaka

× Tsunehiko, Tanaka

en Tsunehiko, Tanaka

Search repository
Tatsuya, Yamazaki

× Tatsuya, Yamazaki

en Tatsuya, Yamazaki

Search repository
Takashisa, Kamikura

× Takashisa, Kamikura

en Takashisa, Kamikura

Search repository
Koji, Anazawa

× Koji, Anazawa

en Koji, Anazawa

Search repository
Yoshinobu, Maeda

× Yoshinobu, Maeda

en Yoshinobu, Maeda

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 いじめに関してこれまで医学,社会心理学,教育学等,様々な観点から解決へのアプローチが行われてきた.しかし,児童生徒におけるいじめ認知件数は依然として高く,憂慮すべき状況である.そのような環境下において人間関係の構築はいじめの被害を小さくする重要な要素の一つとして考えられる.これらのことから,我々は児童生徒における人間関係学習ゲームの開発を試みている.学習に用いるゲームでは,ゲームを楽しむことの面白さだけでなく,実際の環境の再現性も重要となる.その再現性を高めるため,我々はピーク・エンドの法則を考慮し,ゲームの開発を試みた.また,ゲームのべースはマルチエージェントシミュレーションを用いてモデル化されたものを用いた.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Approaches to solbing bullying have been taken from various perapectives, such as medicine, social psychoIogy, and education. However the number of cases of bullying among students remains high and alaming. In this context, the develapment of human relatiouships is considered one of the most importanto factors to control the damage of bullying. We are attempting to develop a relationship learning game for students. It is important that the games used for learning are not only enjoyable but also reproducible in a real-world environmet. Therefore,in order to improve reproducibility; We attempted to develop a game that takes into account the peak-end rule. The game infrastructure was modeled using multi-agent simulation.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1009593X
書誌情報 研究報告アルゴリズム(AL)

巻 2022-AL-190, 号 6, p. 1-6, 発行日 2022-11-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8566
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 13:50:46.897578
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3