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アイテム
並列オブジェクトシステムのモデル化と設計法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/21933
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/219335cbff98b-271b-492e-8ea1-02852b35e375
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1995 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1995-01-26 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 並列オブジェクトシステムのモデル化と設計法 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | An Analysis of Behavior of Composite Objects Based on Type | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学工学部情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
武漢大学ソフトウェア工学国家重点研究実験室 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Division of Information Engineering, Faculty of Engineering, Hokkaido University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Division of Information Engineering, Faculty of Engineering, Hokkaido University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
State Key Laboratory of Computer Software Engineering, Wuhan University | ||||||||
著者名 |
宮本, 衛市
× 宮本, 衛市
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著者名(英) |
Eiichi, Miyamoto
× Eiichi, Miyamoto
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 実現すべきシステムが並列オブジェクトシステムを意図したものであったとしても、当初から並列オブジェクトが確定しているとは限らない。むしろ、並列オブジェクトを設定すること自体が設計の過程に含まれることであろう。そこで、我々は、システム仕様が並列オブジェクトを想定した振舞いの型で与えられているとき、この型をさらに詳細化し、与えられた問題環境のもとで並列オブジェクトを設定し、基本的な振舞いの型に対応したイベントトレースを関係するオブジェクト間で作成し、各オブジェクトの振舞いの型を確定した上でオブジェクトのプログラミングを行うような設計方略について検討している。本稿では、簡単なスタックの例を通して、並列オブジェクトシステム設計に対する我々の考え方を述べている。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Although a system is to be implemented on the basis of concurrent objects, it is not always decided from the beginning what they are, rather included in the design process. Consequently, when the system specification is given by the type based on behaviors of concurrent objects which the system might be consist of, we are now considering design strategies to refine the given type, to set up concurrent objects under the given environment of the problem, to make out event traces between related objects for the basic types of behaviors, to decide the type of the behavior for each objects, and to program it. In this paper, we report the idea for the design of concurrent object systems through a simple design example of a stack. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10112981 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告ソフトウェア工学(SE) 巻 1995, 号 11(1994-SE-102), p. 141-146, 発行日 1995-01-26 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |