Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2022-01-13 |
タイトル |
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タイトル |
3Dゲームエンジンを用いた全周魚眼カメラにおける人物検出と位置推定用データセットの作成と評価 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Creation and evaluation of dataset for person detection and position estimation in fulldome fisheye camera using 3D game engine |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
空間分析 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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東京電機大学 |
著者所属 |
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東京電機大学 |
著者所属 |
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東京電機大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Tokyo Denki University |
著者所属(英) |
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en |
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Tokyo Denki University |
著者所属(英) |
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en |
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Tokyo Denki University |
著者名 |
秋田, 悠河
小宮, 嗣朗
阿倍, 博信
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著者名(英) |
Yuga, Akita
Shiro, Komiya
Hironobu, Abe
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
新型コロナウイルスの流行により,感染対策として密閉・密集・密接の回避が求められている.そのため,映像解析技術を用いて人物間の密集および密接を監視するシステムが求められている.対象システムの開発には,大量の全周魚眼画像が必要になるが,本論文では 3D ゲームエンジンである Unity を用いることで人物検出と位置推定のためのデータセットの作成作業の効率化に取り組むととともに,その有効性の評価について報告する. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Due to the epidemic of the new coronavirus, it is required to avoid sealing, crowding, and close contact as an infection control measure. Therefore, there is a demand for a system for monitoring crowding and closeness between people using video analysis technology. A large amount of all-around fisheye images are required to develop the target system, but in this paper, we use Unity, which is a 3D game engine, to improve the efficiency of data set creation work for person detection and position estimation. As we work on it, we will report on its effectiveness evaluation. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA1155524X |
書誌情報 |
研究報告グループウェアとネットワークサービス(GN)
巻 2022-GN-115,
号 1,
p. 1-7,
発行日 2022-01-13
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8744 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |