ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. グループウェアとネットワークサービス(GN)※2023年度よりCN研究会に名称変更
  3. 2022
  4. 2022-GN-115

3Dゲームエンジンを用いた全周魚眼カメラにおける人物検出と位置推定用データセットの作成と評価

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/215846
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/215846
38f20d6c-85bb-4a36-b9c2-03d40ee65d30
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-GN22115001.pdf IPSJ-GN22115001.pdf (1.3 MB)
Copyright (c) 2022 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2022-01-13
タイトル
タイトル 3Dゲームエンジンを用いた全周魚眼カメラにおける人物検出と位置推定用データセットの作成と評価
タイトル
言語 en
タイトル Creation and evaluation of dataset for person detection and position estimation in fulldome fisheye camera using 3D game engine
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 空間分析
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
東京電機大学
著者所属
東京電機大学
著者所属
東京電機大学
著者所属(英)
en
Tokyo Denki University
著者所属(英)
en
Tokyo Denki University
著者所属(英)
en
Tokyo Denki University
著者名 秋田, 悠河

× 秋田, 悠河

秋田, 悠河

Search repository
小宮, 嗣朗

× 小宮, 嗣朗

小宮, 嗣朗

Search repository
阿倍, 博信

× 阿倍, 博信

阿倍, 博信

Search repository
著者名(英) Yuga, Akita

× Yuga, Akita

en Yuga, Akita

Search repository
Shiro, Komiya

× Shiro, Komiya

en Shiro, Komiya

Search repository
Hironobu, Abe

× Hironobu, Abe

en Hironobu, Abe

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 新型コロナウイルスの流行により,感染対策として密閉・密集・密接の回避が求められている.そのため,映像解析技術を用いて人物間の密集および密接を監視するシステムが求められている.対象システムの開発には,大量の全周魚眼画像が必要になるが,本論文では 3D ゲームエンジンである Unity を用いることで人物検出と位置推定のためのデータセットの作成作業の効率化に取り組むととともに,その有効性の評価について報告する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Due to the epidemic of the new coronavirus, it is required to avoid sealing, crowding, and close contact as an infection control measure. Therefore, there is a demand for a system for monitoring crowding and closeness between people using video analysis technology. A large amount of all-around fisheye images are required to develop the target system, but in this paper, we use Unity, which is a 3D game engine, to improve the efficiency of data set creation work for person detection and position estimation. As we work on it, we will report on its effectiveness evaluation.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1155524X
書誌情報 研究報告グループウェアとネットワークサービス(GN)

巻 2022-GN-115, 号 1, p. 1-7, 発行日 2022-01-13
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8744
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 16:00:35.125015
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3