WEKO3
アイテム
インタラクティブな魚類形状のモデリングシステム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/204225
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/2042256ecccfd7-81b8-460f-8a41-e9e4c2f02f2d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2020 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||||
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公開日 | 2020-03-10 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | インタラクティブな魚類形状のモデリングシステム | |||||||||
タイトル | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
タイトル | An Interactive System for Modeling Fish Shapes | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
北海道大学 | ||||||||||
著者所属 | ||||||||||
北海道大学 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Hokkaido Uniersity | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Hokkaido Uniersity | ||||||||||
著者名 |
田宮, 聖之
× 田宮, 聖之
× 土橋, 宜典
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論文抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 近年,CG は映画やゲームなどで幅広く用いられている.リアルな CG 画像の作成には 3D モデルを用意する必要があるが,その作成には時間もかかり,スキルも必要とされる.そこで,植物や建物などのモデルを自動的に生成する手法が多く研究されてきた.しかし,魚類のような複雑な形状を生成することは難しく,そのような研究はあまり見られない.本研究では,1 枚の魚類の入力画像からインタラクティブにリアルな形状を作成するシステムを提案する.また,より簡単にモデリングを行うために,ブレンドシェイプという手法を導入する.本稿ではブレンドシェイプの重みを決定するために,入力画像から最適な重みを計算する手法についても触れる. | |||||||||
論文抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Recently, computer graphics is widely used in movies and games, etc., and modeling three-dimensional virtual objects is important for synthesizing realistic images. Since modeling realistic objects often requires special skills and takes long time,many methods have been developed to help the user generate models such as plants and buildings. However, little attention has been paid to the modeling of fish shapes because of the complexity of their shapes. We propose an interactive system for modeling a realistic fish shape from a single image. We also introduce a method called Blendshapes? for improving the usability of our system, and propose an method to calculate those optimal parameters from input image to determine the shape generated by using Blendshapes. | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||||
書誌情報 |
研究報告コンピュータグラフィックスとビジュアル情報学(CG) 巻 2020-CG-177, 号 14, p. 1-6, 発行日 2020-03-10 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2188-8949 | |||||||||
Notice | ||||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | 情報処理学会 |