WEKO3
-
RootNode
アイテム
ヘルプデスクのための情報ベース構築ツール
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/20164
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/20164df80de2c-0e03-48e1-8e09-61308451ccf9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 1996 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1996-01-24 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ヘルプデスクのための情報ベース構築ツール | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Multi Media Information Retrieval System for Help Desk Applications | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
日本電気(株)情報メディア研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本電気(株)情報メディア研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本電気(株)情報メディア研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本電気(株)情報メディア研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本電気(株)情報メディア研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Information Technology Research Laboratories NEC Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Information Technology Research Laboratories NEC Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Information Technology Research Laboratories NEC Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Information Technology Research Laboratories NEC Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Information Technology Research Laboratories NEC Corporation | ||||||||
著者名 |
柴田, 晃宏
二瓶, 克己
富沢, 伸行
西村, 健士
島津, 秀雄
× 柴田, 晃宏 二瓶, 克己 富沢, 伸行 西村, 健士 島津, 秀雄
|
|||||||
著者名(英) |
Akihiro, Shibata
Katsumi, Nihei
Nobuyuki, Tomizawa
Kenshi, Nishimura
Hideo, Shimazu
× Akihiro, Shibata Katsumi, Nihei Nobuyuki, Tomizawa Kenshi, Nishimura Hideo, Shimazu
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿では、ヘルプデスク業務支援ツールHMS(yper Book Management System、HM)について述べる。HMSは、ヘルプデスク部門のオペレータの経験を知識ベース/データベース化するためのマルチメディアオーサリングツールである。既存のマルチメディアオーサリングツールと比べると、強力な情報検索機能に特徴がある。複数の階層型の目次を持たせることができ、異なる目次の項目を選択して複合的に情報を検索することができる。また、検索した対象から逆に自分を参照している目次項目を明らかにする機能を有している。HMSは、診断型のエキスパートシステムが持つ問題解決機能に類似した機能をルールを書くことなく実現している。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper describes HMS help desk support system. HMS is a multi media authoring tool to develop multi media contents of various types of documents used is help desk offices. The information retrieval features of HMS include combinational retrieval and backward retrieval. Combinational retrieval allows user to input several inputing keys generated from different point of views. The backward retrieval provides link information between a referring indexing point and its referred content point. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10112482 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告データベースシステム(DBS) 巻 1996, 号 11(1995-DBS-106), p. 73-78, 発行日 1996-01-24 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |