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アイテム
知識ベースの可視化機構を利用したアニメーションエディタの設計と実装
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/20005
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/200059b595b34-e62e-4bf6-804d-260ae9d2dbfd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1997 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1997-07-14 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 知識ベースの可視化機構を利用したアニメーションエディタの設計と実装 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Design and Implementation of an Animation Editor using Mechanisms for Knowledge - base Visualization | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院工学研究科情報システム工学専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院工学研究科情報システム工学専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院工学研究科情報システム工学専攻 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Systems Engineering Graduate School of Engineering, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Systems Engineering Graduate School of Engineering, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Systems Engineering Graduate School of Engineering, Osaka University | ||||||||
著者名 |
柳沢, 豊
塚本, 昌彦
西尾, 章治郎
× 柳沢, 豊 塚本, 昌彦 西尾, 章治郎
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著者名(英) |
Yutaka, Yanagisawa
Masahiko, Tsukamoto
Shojiro, Nishio
× Yutaka, Yanagisawa Masahiko, Tsukamoto Shojiro, Nishio
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | コンピュータ上でのアニメーションを作成するシステムは,計算機を用いた教育やプレゼンテーションなどの目的で広く利用されつつある.このような中で筆者らは,アニメーションのシナリオを知識ベースを用いて管理し,自然言語風のシナリオ記述から知識ベースの推論機構を用いてスケジュールを作成することのできるアニメーション開発システムの開発を行なってきた.本研究ではこのシステムをさらに拡張し,知識ベース内でシナリオから作成されたスケジュールを,グラフィカルユーザインタフェースシステムを用いて可視化することで,アニメーションを自由に編集することのできるエディタの設計と実装を行なった.これを用いることにより,開発者はアニメーションのシナリオを視覚的に把握し,直観的な操作でアニメーションの編集を行うことが可能となった. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In recent years, computer animation systems are used for many purposes such as computer aided instruction (CAI) and presentation. For these purposes, in our previous paper, we have proposed an animation development system where scenarios are described separately from programs and managed in a knowledge-base system. In this paper, extending this system and using the techniques that we will propose for knowledge-base visualization, we will design and implement an animation editor for modifying animations through graphical user interface systems. The developed system enables users to handle easily schedule data for an animation. Moreover, users can modify an animation flexibly and directly using graphical user interface systems. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10112482 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告データベースシステム(DBS) 巻 1997, 号 64(1997-DBS-113), p. 95-100, 発行日 1997-07-14 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |