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アイテム
静止画を用いた三次元空間のブラウジング手法について
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/19929
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/199294ecab752-ff3c-4da7-9a49-5adbc2f070b1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1998 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1998-07-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 静止画を用いた三次元空間のブラウジング手法について | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | On Browsing Virtual Space Using Images | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学工学部情報システム工学教室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学工学部情報システム工学教室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学工学部情報システム工学教室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学工学部情報システム工学教室 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学工学部情報システム工学教室 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Systems Engineering, Faculty of Engineering, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Systems Engineering, Faculty of Engineering, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Systems Engineering, Faculty of Engineering, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Systems Engineering, Faculty of Engineering, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Systems Engineering, Faculty of Engineering, Osaka University | ||||||||
著者名 |
小川, 剛史
× 小川, 剛史
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著者名(英) |
Takefumi, Ogawa
× Takefumi, Ogawa
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年,コミュニケーション支援,遠隔作業支援などの研究分野だけでなく,ゲームなどのアミューズメント分野において幾何形状モデルが広く利用されている.一般的に幾何形状モデルは三次元情報を含んでいるために,仮想空間における物体に対して物体の移動や回転などの操作が容易に行える.しかし,コンテンツの製作が困難であることや,複雑な仮想空間の表示には多くの処理時間と計算機リソースを必要とすることが問題となっていた.本稿では,実写画像データに最小限の三次元情報を付加して,レンダリングを行わず静止画のみで三次元空間を構築する手法について述べる.この手法は現実空間をモデルとした写実的な仮想空間を構築する場合に有効で,非常に少ないコストで空間を構築できる.また,既存の幾何形状データを効果的に利用する方法についても述べる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Recently various geometric models have often been used in the field of amusement such as video games, in addition to communication support and remote operation support fields. Generally, geometric models contain 3-dimensional information, and therefore it is easy for them to perform operations like moving or rotating objects in virtual space. However, these models are not powerful enough to completely model an object with complicated shape. Furthermore, rendering complicated virtual space requires large processing time and many computer resources. In this paper, using image data with their necessary minimum 3-dimensional information, we describe a method of building 3-dimensional virtual space without performing rendering. This method is very effective to construct the virtual space at low cost which realistically models the corresponding real space. Moreover, we also describe a method how to effectively reuse available stored geometric data. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10112482 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告データベースシステム(DBS) 巻 1998, 号 57(1998-DBS-116), p. 217-224, 発行日 1998-07-08 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |