Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2019-09-12 |
タイトル |
|
|
タイトル |
マルチモーダル・エージェントAIを用いた訪日外国人向け鉄道案内サービスの開発と実証実験 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Development and Demonstration Trial of Railway Guide Service with the Multimodal Agent-AI for Inbound Tourists |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
日本電信電話株式会社研究企画部門 |
著者所属 |
|
|
|
NTTサービスエボリューシヨン研究所 |
著者所属 |
|
|
|
NTTサービスエボリューシヨン研究所 |
著者所属 |
|
|
|
NTTサービスエボリューシヨン研究所 |
著者所属 |
|
|
|
西日本電信電話株式会社 |
著者所属 |
|
|
|
西日本電信電話株式会社 |
著者所属 |
|
|
|
近畿日本鉄道株式会社 |
著者所属 |
|
|
|
近畿日本鉄道株式会社 |
著者所属 |
|
|
|
近畿日本鉄道株式会社 |
著者所属 |
|
|
|
近畿日本鉄道株式会社 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Research and Development Planning Department, NTT |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
NTT Service Evolution Laboratories, NTT |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
NTT Service Evolution Laboratories, NTT |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
NTT Service Evolution Laboratories, NTT |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
NTT West Corporation |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
NTT West Corporation |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kintetsu Railway Co., Ltd. |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kintetsu Railway Co., Ltd. |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kintetsu Railway Co., Ltd. |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kintetsu Railway Co., Ltd. |
著者名 |
村山, 卓弥
伊藤, 達明
中村, 泰治
中村, 幸博
島田, 有理子
長谷場, 隆之
溝口, 雄斗
北側, 真由佳
伊東, 剛志
藤井, 秀夫
|
著者名(英) |
Takuya, Murayama
Tatsuaki, Ito
Taiji, Nakamura
Yukihiro, Nakamura
Yuriko, Shimada
Takayuki, Haseba
Yuto, Mizoguchi
Mayuka, Kitagawa
Takashi, Ito
Hideo, Fujii
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
訪日外国人が急増する中,旅客施設における問い合わせ応対業務の一部を代替するため,利用客自身による困り事解決ツールの提供が急務である.そこで,これまで駅から観光地への案内に適用してきたマルチモーダル ・エージェント AI を駅での鉄道利用案内に適用し,駅構内案内サービスを実現した.そして,その有用性を評価するため,鉄道駅にて電車利用に訪れた外国人を対象として評価実験を行った.アンケートを通じて受容性および利便性の観点から評価した結果,肯定的な反応が顕著であり,その有用性を確認した. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
It is urgent to provide a user's own trouble-solving tool for inbound tourists. There, we proposed the Multimodal Agent-AI, which can handle multiple input means, and developed a station information service. Then, to evaluate the service, we did an experiment for inbound tourists at a station. We confirmed the service's usefulness from the questionnaire for the service users. The results show positive reactions of inbound tourists in terms of acceptability and convenience. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10438399 |
書誌情報 |
研究報告オーディオビジュアル複合情報処理(AVM)
巻 2019-AVM-106,
号 18,
p. 1-6,
発行日 2019-09-12
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8582 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |