WEKO3
アイテム
そして誰もいなくなる:学生に嫌がられる動画・音声資料
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/198673
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/198673ca2ee132-0d5b-46fd-8918-d07a7d43f673
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2019 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-08-10 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | そして誰もいなくなる:学生に嫌がられる動画・音声資料 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | And Then There will be None:Video and Audio Materials Disliked by Students | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
専修大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Senshu Universit | ||||||||
著者名 |
小川, 健
× 小川, 健
|
|||||||
著者名(英) |
Takeshi, Ogawa
× Takeshi, Ogawa
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | いわゆる「アクティブラーニング」の推奨に伴い,将来の反転授業を想定した予習・事前学習用の動画・音声資料の重要性が高まりつつあり,多くの実践事例が報告されつつある.その一方で,せっかく動画・音声資料を準備しても,予習として音声・動画資料の視聴を強制されることに対する拒否感も学生には少なくなく,それによる受講拒否も出つつある.本報告では,動画・音声資料の導入に学生が拒否をした事例,及び動画・音声資料を用意したが故に講義に殆どの学生が来なくなった事例を報告する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | With widespread called “Active” Learning, there is higher and higher importance of video and audio materials for priorlearning imaging futureflipped classroom, and many practice reports/presentations have existed. On the other hand, even if video and audio materials have been ready, there are not few students who hate introducing video and audio materials because they understand to be going to be forced to view these materials. The rejected attendance and deregistration of the lecture are appearing. This presentation treats the case to deny introducing video and audio materials, and the case to deny attending lecture after introducing video and audio materials ironically. | |||||||
書誌情報 |
情報教育シンポジウム論文集 巻 2019, p. 331-335, 発行日 2019-08-10 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |