WEKO3
アイテム
教員による仮想的な権限設定を可能にするLTI教材設置方法の検討
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/195382
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/1953826aca1a95-8bd7-48a7-9074-d763862a5e00
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2019 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-03-13 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 教員による仮想的な権限設定を可能にするLTI教材設置方法の検討 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Installation Method of LTI-based Teaching Materials Enabling Virtual Authority Setting by Faculty | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
サイバー大学IT総合学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of IT and Business, Cyber University | ||||||||
著者名 |
田中, 頼人
× 田中, 頼人
|
|||||||
著者名(英) |
Yorihito, Tanaka
× Yorihito, Tanaka
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 多様性のある学習活動を LMS 上で行う場合,教材に対する学習者の権限 (ロール) 割当は管理者でなく,教員が判断し柔軟に設定できることが望ましい.本発表では e ラーニング標準規格 LTI の Content-Item Message 機能を用い,個々の教材に対する権限の付与を教員が行うための方法を示す. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | On diversified learning using LMSs, it is desirable that teachers who are not administrators can determine and set roles of learners to teaching materials flexibly. In this paper, we show a method for teachers to use the Content-Item Message function of e-Learning Standard LTI and to give authority to individual teaching materials. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12496725 | |||||||
書誌情報 |
研究報告教育学習支援情報システム(CLE) 巻 2019-CLE-27, 号 17, p. 1-3, 発行日 2019-03-13 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2188-8620 | |||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |