Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2006-07-12 |
タイトル |
|
|
タイトル |
e ラーニングにおける学習シーケンシングの妥当性検証 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Validation Checking of Learning Sequencing in e-Learning |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
岡山県立大学大学院 |
著者所属 |
|
|
|
(株) ベネッセコーポレーション |
著者所属 |
|
|
|
岡山理科大学 |
著者所属 |
|
|
|
岡山県立大学大学院 |
著者所属 |
|
|
|
岡山県立大学大学院 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Okayama Prefectural University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Benesse Corporation |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Okayama University of Science |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Okayama Prefectural University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Okayama Prefectural University |
著者名 |
小西, 裕
延原, 哲也
劉, 渤江
国島, 丈生
横田, 一正
|
著者名(英) |
Yutaka, KONISHI
Tetsuya, NOBUHARA
Bojiang, LIU
Takeo, KUNISHIMA
Kazumasa, YOKOTA
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
e ラーニングでは,学習者にどのような教材を提示するかの学習シーケンシングが重要な役割を果たしている.学習シーケンシングは一般的に学習者の学習レベルやテスト結果に基づく条件付き有向グラフとして表現される.教材作成者が学習シーケンシングの設計を行った際,誤りにより矛盾を含んだグラフになることが考えられる.本稿では,ECA ルールで記述された学習シーケンシングから条件付き有向グラフを抽出し,構造的な矛盾と意味的な矛盾の分類から,それらの矛盾の検出方法を提案する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
In e-learning, sequencing plays an important role in what kind of teaching materials should be presented for learners. Sequencing is generally represented in the form of a conditional directed graph based on learners’ understanding levels or test results. However, there might be errors or contradictions in sequencing when teachers design and make teaching materials. In this paper, we propose to extract a conditional directed graph from sequencing represented in ECA rules and validate both syntactic and semantic errors in the graph. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10112482 |
書誌情報 |
情報処理学会研究報告データベースシステム(DBS)
巻 2006,
号 77(2006-DBS-140),
p. 15-20,
発行日 2006-07-12
|
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |