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アイテム
木構造索引に基づく輸送車両のグルーピングと最適化
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/18930
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/189300616ab8c-1efa-46e2-9783-48794fc8379a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2006-07-14 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 木構造索引に基づく輸送車両のグルーピングと最適化 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | R-Tree Based Grouping and Optimization for Transport Vehicles | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
名古屋大学 情報科学研究科 社会システム情報学専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
名古屋大学 情報科学研究科 社会システム情報学専攻 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Systems and Social Informatics, Graduate School of Information Science, Nagoya University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Systems and Social Informatics, Graduate School of Information Science, Nagoya University | ||||||||
著者名 |
向, 直人
× 向, 直人
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著者名(英) |
Naoto, Mukai
× Naoto, Mukai
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年の情報技術の発展に伴い輸送業者は以前と比べより利便性の高いサービスを提供するようになった.しかし,現状のこれらのサービスの大部分は,人手に依る部分が多く,最適化されているとはいえない.この理由は,リアルタイムに発生する多くの要求をオンラインに処理し,常時移動している複数の車両に割り当てることが困難であるからである.本稿では,走行している複数台の車両を効率良く管理するための索引構造を示し,それを利用した要求の割当最適化手法を提案する.車両位置は定期的にサーバに集約され,車両はその位置情報を基に木構造に索引付けられる.木構造におけるノードは,貨物輸送における車両のグループを意味し,グループ内で要求割当を最適化する.また,目的とする最適化の程度に合わせて,グループのメンバー構成を変化させる.本稿の最後で,シミュレーション実験の結果を示し,グループ構成と割当最適化が輸送効率に与える影響を明らかにする. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Recent advance of information technology enables transportation companies to improve their qualities of services. However, it seems that most of these services still depend on human-operations and are not fully optimized. There are two reasons of this skimpiness. One is difficulty of real-time management for demands of customers (e.g., a collection of goods) and positions of vehicles. The other is difficulty of assignment problem (i.e., which vehicle should be assigned to demands?). Therefore, in this paper we propose an optimization algorithm for transport demands on the basis of an indexing structure of vehicle positions. The positions of vehicles are collected to an indexing server at an interval, and the vehicles are indexed by a tree structure based on their positions. A node of the tree structure represents a group of vehicles for transportation, and assignments of demands are optimized in each group. The member of group (i.e., vehicle) is flexible changed according to the level of optimization. In the last of this paper, we investigate the transport effects of both the groups and the qptimization by simulation experiments. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10112482 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告データベースシステム(DBS) 巻 2006, 号 78(2006-DBS-140), p. 359-365, 発行日 2006-07-14 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |