Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2018-03-13 |
タイトル |
|
|
タイトル |
加速度センサーを使った学生の情動知能の把握の試み |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Study to grasp emotional intelligences of students using acceleration sensors |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
福井県立大学 |
著者所属 |
|
|
|
九州大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Fukui prefectural University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
kyushu University |
著者名 |
山川, 修
多川, 孝央
|
著者名(英) |
Osamu, Yamakawa
Takahiro, Tagawa
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
学習において,認知的な知能のみならず,情動的な知能が関わっていると指摘する研究は複数ある.現在,情動知能 (EI) を高めるための実習の開発を行っているが,EI の測定は質問紙で行っている.本発表では,加速度センサーのデータを分析することにより,情動知能をリアルタイムに計測することを目指し,加速度センサーのデータを解析した結果と,質問紙で測定した EI の値が,どのような関係になっているかを報告する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Several studies tell that not only cognitive intelligence but also emotional intelligence (EI) is very important for learning. Now, we are developing the program to grow EI and measuring EI with the questionnaire method. The aim of this study is real time measurement of EI using acceleration sensors. This paper will report the relation of EI measured by questionnaire and the results of analyzing the sensor data. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12496725 |
書誌情報 |
研究報告教育学習支援情報システム(CLE)
巻 2018-CLE-24,
号 25,
p. 1-3,
発行日 2018-03-13
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8620 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |