Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2018-01-19 |
タイトル |
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タイトル |
音声による顧客への商品情報の気づき支援に関する研究 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
A research of customer developing awareness about commodities information providing by sound service |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
グループウェア応用1 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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北陸先端大学院大学 |
著者所属 |
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北陸先端大学院大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Advanced Institute of Science and Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Advanced Institute of Science and Technology |
著者名 |
Xiuting, Yi
金井, 秀明
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著者名(英) |
Xiuting, Yi
Hideaki, Kanai
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
本研究では,ドラッグストアや大型スーパーへシフトしている中国人観光客を対象とし,該当な商品情報を適切な音質で提示し,購入可能がある商品の情報を常に気づかせ,新たな商品との出会いを作り,ショッピングしやすい支援サービスを提案する.近年,外国人を対応するため,QR コードと自動認識など技術を使い,多言語環境が構築された.しかし,ドラッグストアや大型スーパーなど広い場所で商品種類が非常に多く,店員との交渉は容易でない.日本語発信力が低く,日本商品への気づきが不足する外国人には,サポートサービスを活用できず,大量の商品情報から欲しい情報を取集することが難しいという問題点があった.本研究では,この問題を解決するため,商品位置を活用したショッピング支援技術を基に,音声を用いて適切に商品情報への気づきを支援する.音声のピッチを調整することで,適切な音声を探る.そのため,音質の変化と人間の気づきに与える影響について実証分析を行った.音声の音圧と音高を細かい変化し,心居地いい音質,気づきやすい音質を探求する.そして,顧客が欲しいと思われる商品の情報に基づいて,通知する情報として,「人気商品情報,セール商品情報,関連商品情報など」 の音質を変化させる.音声によって商品情報への気づきの向上を目指す. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The auxiliary shopping service proposed in this study is aimed at Chinese tourists who go shopping for drugstore or hypermarket. Its purpose is to provide tourists with accurate voice prompts for the relevant commodities, allow visitors to know the commodities' information of which they want to buy in real time, create opportunities for customers to meet new products and make it easier for customers to shop. In recent years, in order to meet the demands of foreigners, the two-dimensional code and automatic identification technology were used to build a multi-language shopping environment. However, in large shopping malls like drugstore or hypermarket, because of the wide variety of commodities, the exchange of customers and clerks is not easy. For foreigners who lack the ability to understand Japanese and can not obtain sufficient information on Japanese commodities, it is difficult to use the auxiliary shopping service and to find the information they want from a large amount of commodities information. In this study, in order to solve this problem, we use auxiliary shopping technology based on commodities' location, timely remind customers by using voice and provide accurate commodities information. By adjusting the volume of the volume to find the right sound, so as to conduct positive analysis about the impact of the change of sound quality on the human attention. Find the sound quality which makes people comfortable and can draw people's attention via researching the tiny changes in pitch and sound pressure. In addition, based on the commodities information that customers may like, different commodities such as "best seller commodities information, promotion commodity information, relevant commodities information" are used to broadcast with different sound quality. The purpose is to improve the customer's awareness of commodities information by voice. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA1155524X |
書誌情報 |
研究報告グループウェアとネットワークサービス(GN)
巻 2018-GN-103,
号 21,
p. 1-7,
発行日 2018-01-19
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8744 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |