Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2017-11-11 |
タイトル |
|
|
タイトル |
チームSTEPPS研修の地域包括ケアへの応用-平成26年~28年度静岡県立大学「ふじのくに」未来教育センターCOC事業を通じて- |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Practical application of Team Strategies and Tools to Enhance Performance and Patient Safety (Team STEPPS) training in community-based integrated care : Through the University of Shizuoka “Fuji-No-Kuni” Center for Future Education and Center of Community (COC) initiative (FY2014-2016) |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
静岡県立大学看護学部 |
著者所属 |
|
|
|
静岡県立大学看護学部 |
著者所属 |
|
|
|
静岡県立大学看護学部 |
著者所属 |
|
|
|
静岡市 |
著者所属 |
|
|
|
名古屋大学医学部附属病院 |
著者所属 |
|
|
|
静岡県立大学経営情報学部 |
著者所属 |
|
|
|
静岡県立大学経営情報学部 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
School of Nursing, University of Shizuoka |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
School of Nursing, University of Shizuoka |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
School of Nursing, University of Shizuoka |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
City of Shizuoka |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Nagoya University Hospital |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
School of Management and Information, University of Shizuoka |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
School of Management and Information, University of Shizuoka |
著者名 |
田中, 悠美
酒井, 知子
冨安, 真理
木下, 晴美
寺井, 美峰子
渡邉, 貴之
東野, 定律
|
著者名(英) |
Yumi, Tanaka
Tomoko, Sakai
Mari, Tomiyasu
Harumi, Kinosita
Mineko, Terai
Takayuki, Watanabe
Sadanori, Higashino
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
人口 69 万人の A 市では,地域を基盤として医療を安定かつ効率的に統合的ケアとして提供できる仕組み作りが求められている.静岡県立大学では,大学 - 自治体 - 地域の連携による在宅医療 ・ 介護のリーダー人材育成支援プログラムを開発し,チームとしてのパフォーマンス向上を目的としたチーム STEPPS 研修を市内の日常生活圏域において地域包括ケアに携わる医療 ・ 介護の専門職者を対象に実施した.これに並行し,チーム STEPPS 研修に活用する教材の開発をすすめ,平成 27 年度には冊子教材,平成 28 年度は動画教材作成に着手した.さらに平成 28 年度には,医療 ・ 介護の専門職者を対象とした量的調査を実施し,チーム STEPPS 研修受講者における研修効果,地域包括ケアに携わる専門職の地域連携活動の実態を把握した.これら一連の取り組みについて報告する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
City A with a population of 690,000 needs to develop a system of community-based healthcare that provides stable and efficient comprehensive care.In collaboration with universities, local governments, and communities, the University of Shizuoka developed a leadership development and support program for personnel working in home-based medical and nursing care. To enhance team performance, a Team Strategies and Tools to Enhance Performance and Patient Safety (Team STEPPS) training was conducted for medical and nursing care professionals that are involved in community-based integrated care within their spheres of daily life in the city. Concurrently, educational materials to be used for the Team STEPPS training were also developed. The development of an educational booklet and an educational video started in FY2015 and FY2016, respectively. Furthermore, a quantitative survey targeting medical and nursing care professionals was conducted in FY2016 to determine the training effect among participants of the Team STEPPS training and to understand the current level of collaborative activities in the community among professionals involved in providing community-based integrated care. This document reports on these initiatives. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1271737X |
書誌情報 |
研究報告高齢社会デザイン(ASD)
巻 2017-ASD-10,
号 2,
p. 1-4,
発行日 2017-11-11
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2189-4450 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |