Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2017-03-04 |
タイトル |
|
|
タイトル |
ペア活動によるプログラミング授業における学習行動に関する考察 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
A Study on Learning Behavior on Pair Activity in Programming Classes |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
中部大学工学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
中部大学工学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
中部大学工学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
中部大学工学研究科 |
著者所属 |
|
|
|
愛知きわみ看護短期大学 |
著者名 |
上田, 磨歩
鈴木, 裕利
山下, 隆義
板井, 陽俊
石井, 成郎
|
著者名(英) |
Maho, Ueda
Yuri, Suzuki
Takayoshi, Yamashita
Akitoshi, Itai
Norio, Ishii
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
著者らは,これまでペア活動によるプログラミングの授業に関して様々な評価,分析,および,改善を行ってきた.本稿では,授業の改善によって確認された学習行動の変化に着目して評価した.具体的には,モデリング,および,プログラミング活動に関する分析の結果について報告する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The authors have evaluated the pair activity in programming classes in several ways, then conducted analyses and improvements. In this paper, the evaluation is focused on the development confirmed by improving the classes. To be more precise, we report the results of the analysis about modeling and programming activity. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10096193 |
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE)
巻 2017-CE-139,
号 17,
p. 1-6,
発行日 2017-03-04
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8930 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |