Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2015-11-27 |
タイトル |
|
|
タイトル |
高大連携の導入講座としての LEGO プログラミング演習の支援‐事後総括の口頭発表とアンケートの分析‐ |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Programming Exercises with a LEGO Robot and Game Subjects as Introductory Educational Experience for High School Students - Analysis of Oral Presentation as the Final Report and Questionnaires - |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
香川大学 |
著者所属 |
|
|
|
香川大学 |
著者所属 |
|
|
|
香川大学 |
著者所属 |
|
|
|
香川大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kagawa University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kagawa University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kagawa University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kagawa University |
著者名 |
中井, 智己
辻, 健人
花川, 直己
富永, 浩之
|
著者名(英) |
Tomoki, Nakai
Kento, Tsuji
Naoki, Hanakawa
Hiroyuki, Tominaga
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
高大連携の一環として,LEGOロボット制御とゲーム課題を題材とするプログラミングの導入講座を実施している.事前講義,本番演習,事後総括を含んだ短期集中イベントとして実施する.グループ単位でプロジェクトに取り組み,チーム対抗の競技大会を開催する.本論では,高校への教育実践について,本番演習の実技認定および事後総括の口頭発表について,グループごとの得点状況を考察し,アンケート結果とともに分析する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
We have proposed an educational framework of LEGO exercises with robot control and game projects for introduction to information engineering and programming. LEGO exercises are mainly held for educational short events as joint subjects with high school students. A subject consists of a preparation lecture, an actual group exercise with performance qualification and a post summary with presentation. We carried out an educational practice in a high school. We consider the results of qualification in the actual exercise and presentation in the post summary. We also discuss questionnaires of students. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10096193 |
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE)
巻 2015-CE-132,
号 20,
p. 1-6,
発行日 2015-11-27
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8930 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |