Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2015-09-25 |
タイトル |
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タイトル |
ソーシャルコメントからの音楽動画印象推定に関する検討 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
A Study on Estimating Impression of Music Video Clip by Using Social Comments |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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明治大学/JST CREST |
著者所属 |
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明治大学/JST CREST |
著者所属 |
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京都大学/JST CREST |
著者所属(英) |
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en |
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Meiji University / JST CREST |
著者所属(英) |
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en |
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Meiji University / JST CREST |
著者所属(英) |
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en |
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Kyoto University / JST CREST |
著者名 |
土屋, 駿貴
中村, 聡史
山本, 岳洋
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著者名(英) |
Shunki, Tsuchiya
Satoshi, Nakamura
Takehiro, Yamamoto
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
本稿では印象に基づく音楽動画検索実現に向け,音楽動画の再生時間に対するソーシャルコメントを用いて音楽動画を印象分類する手法を検討する.ここでは,500 曲の音楽連動動画のサビ部分について音楽のみ,映像のみ,音楽と映像の組み合わせに対して付与された 8 軸の印象評価を利用し,そのそれぞれのメディアタイプ,印象タイプにおけるコメントを利用した印象推定手法を検討し,その精度について考察を行うとともに,コメントからの印象推定可能性について検討を行う. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In this paper, we consider a method to estimate impression of a music video clip by using social comments in order to realize the impression-based music video search. Here, we use the dataset consists of 500 music video clips with evaluation score in each media type and in each impression type. Then, we evaluate the precision of estimating the impression of a music video clip in each media type and impression type by using social comments and discuss the possibility of estimation. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA1155524X |
書誌情報 |
研究報告グループウェアとネットワークサービス(GN)
巻 2015-GN-96,
号 3,
p. 1-6,
発行日 2015-09-25
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8744 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |