Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2015-09-18 |
タイトル |
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タイトル |
時系列パターンに着目したアクションゲームのスキル獲得支援 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Action game skill acquiring support that focuses on time-series pattern |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
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関西学院大学大学院理工学研究科 |
著者所属 |
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関西学院大学大学院理工学研究科/日本学術振興会特別研究員DC2 |
著者所属 |
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関西学院大学大学院理工学研究科 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Science and Technology, Kwansei Gakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Science and Technology, Kwansei Gakuin University / Research Fellow of Japan Society for the Promotion of Science |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Science and Technology, Kwansei Gakuin University |
著者名 |
近藤, 裕貴
藤井, 叙人
片寄, 晴弘
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著者名(英) |
Yuki, Kondo
Nobuto, Fujii
Haruhiro, Katayose
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
アクションゲームの上達には,コントローラによる様々なボタン入力パターンを習得することが不可欠である.この入力パターンは,順序通り入力を行えば良いものだけではなく,タイミングの正確さを必要とするものが多い.しかしながら,このタイミングの習得はゲーム上級者であっても障壁となることがある.様々な分野で,タイミングを効率的に学習させる手法の検討が行われているが,アクションゲームのキャラクター操作に注目したものは少ない.本研究では,音を用いたアクションゲームプレイヤのスキル獲得支援手法について提案する.また,被験者実験を通して有効性を検証した結果,特定の条件下において高い効果を得られることがわかった. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The progress of the action game it is essential to learn a variety of button input pattern of controller. The input pattern often require accurate timing. However, mastery of timing for game experts can be difficult. In various fields, approach to efficiently learn the timing has been studied. But those focusing on the action game character operation is small. In this study, we propose a method to support the acquisition of action game skills by using a sound. As a result of verifying the validity through the subject experiments, there was highly effective under certain conditions. |
書誌情報 |
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2015論文集
巻 2015,
p. 122-126,
発行日 2015-09-18
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |