WEKO3
アイテム
事例に基づく初等アセンブラプログラミング評価支援システム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/12102
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/12102e43fc212-2f65-4c9d-80bf-8ab257b2a772
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2001 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Journal(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2001-01-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 事例に基づく初等アセンブラプログラミング評価支援システム | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Case-based Evaluation Support System of Novice Programs Written in Assembly Language | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 論文 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
その他タイトル | ||||||||
その他のタイトル | 教育 | |||||||
著者所属 | ||||||||
帝京大学理工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
帝京大学理工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
帝京大学理工学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
School of Science and Engineering, Teikyo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
School of Science and Engineering, Teikyo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
School of Science and Engineering, Teikyo University | ||||||||
著者名 |
渡辺, 博芳
× 渡辺, 博芳
|
|||||||
著者名(英) |
Hiroyoshi, Watanabe
× Hiroyoshi, Watanabe
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本論文では初等アセンブラプログラミング授業において,提示した課題に対して学生が作成したプログラムの評価作業を支援する手法を提案し,提案手法に基づいて実現した,CASLを教材とした授業におけるプログラム評価支援システムについて述べる.本研究で対象とする評価作業は,評価対象のプログラムが提示した問題の題意を満たしているかどうかの判定とそのプログラムに対するアドバイスの作成である.本手法では,そのような評価作業を計算機で行うために,(1)プログラムの動作の評価と,(2)過去の評価事例に基づくプログラムの実現方法の評価を行う.また,実現した評価支援システムにおいては,事例の豊富さに応じて評価モードを選択可能,教員を支援するためのウェブベースの使いやすいインタフェース等の特徴を持たせた.本システムを実際の授業で用いて評価を行ったところ,教員のプログラム評価の作業負荷を大幅に減少できることが示された. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we propose a method of evaluating students' programs written in assembly language. The target evaluation tasks are to judge whether a student's program satisfies the requirements of the given problem and to give advice for the student program.The proposed method to perform the evaluation tasks consists of two processes: (1) evaluating the program's action and (2) evaluating the implementation based on cases.We implemented a support system of evaluating CASL programs based on the method.The implemented system has a web-based user interface to support teachers' evaluation work.The system was utilized for actual classes and the results showed that the system reduced the teacher's evaluation work drastically. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00116647 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会論文誌 巻 42, 号 1, p. 99-109, 発行日 2001-01-15 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1882-7764 |