WEKO3
アイテム
Anonymous CRM----顧客の匿名性を考慮した顧客情報分析システム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/10350
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/1035088545ff1-85f9-4ecd-a979-ec365d205b98
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Journal(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Anonymous CRM----顧客の匿名性を考慮した顧客情報分析システム | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Anonymous CRM----Building One-to-One Relationship with Loyal Customers | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 特集:新たな適用領域を切り開く情報システム | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
その他タイトル | ||||||||
その他のタイトル | 社会・人間系の情報システム | |||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所基礎研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所産業・流通システム事業部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所基礎研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Advanced Research Laboratory Hitachi Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Industrial Manufacturing & Services Systems Division Hitachi Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Advanced Research Laboratory Hitachi Ltd. | ||||||||
著者名 |
助田, 浩子
× 助田, 浩子
|
|||||||
著者名(英) |
Hiroko, Sukeda
× Hiroko, Sukeda
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 顧客のプライバシを保護し匿名性を保ったまま,各々の顧客の購買特性に応じた適切なプロモーションをタイミング良く提供することができるCRM システム「Anonymous CRM」を提案する.本システムでは,最小限のデータから過去の利用履歴を反映した各顧客の優良顧客度を判別する「Instant CRM」方式を利用し,その顧客に合ったプロモーションをリアルタイムに提供することにより,顧客の満足度を向上させ店舗の利用を促すものである.本稿では,Anonymous CRM のコンセプト,本システムで用いられる顧客情報分析手法とシミュレーションを通した有効性の検証,そして実際に開発したいくつかのプロトタイプについて述べ,従来の方法に対する本方式の優位性および課題について論じる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Anonymous CRM, which improves the quality of one-to-one customer interactions, is proposed. An appropriate and timely promotion that depends on each customer’s buying behavior is conducted while protecting his/her anonymity and privacy. We utilize a simple method called Instant CRM for instantly identifying loyal customers. The method only requires a very small amount of data and can be implemented in devices with limited hardware performance, such as smart cards or mobile phones. The concepts behind Anonymous CRM, the method for identifying loyal customers, and prototype systems developed on several devices are presented. The advantages and limitations of the system are also discussed. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00116647 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会論文誌 巻 47, 号 3, p. 658-666, 発行日 2006-03-15 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1882-7764 |