WEKO3
アイテム
TLOD Textbook : 階層構造とSemantic Zoomを利用したデジタル教科書
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/102950
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/1029509704e20a-0f50-4621-8412-0b1ee4813ab0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-09-05 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | TLOD Textbook : 階層構造とSemantic Zoomを利用したデジタル教科書 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | TLOD Textbook: Application of Layer Structure and Semantic Zoom for Digital Textbook | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
立命館大学映像学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
立命館大学映像学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
College of Image Arts and Sciences, Ritsumeikan University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
College of Image Arts and Sciences, Ritsumeikan University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University | ||||||||
著者名 |
武田, 港
× 武田, 港
|
|||||||
著者名(英) |
Minato, Takeda
× Minato, Takeda
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 我々は物事を微視的視点・巨視的視点を往来しながら把握している.例えば歴史では,ある事件について発生した場所や時間,関係者といった詳しい内容を覚えると共に,それが起こった経緯や,社会情勢に与えた影響等の大きな流れの中での位置づけを知ることで,はじめてその事件の全体像を把握することが出来る.本研究では,この視点の往来にズームを用いることで,直感的にこのふたつの視点の関係性を掴むことが出来るデジタル教科書システムと,その具体的なコンテンツを提案する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We understand various matters by changing the eye point between macroscope and microscope. For example in studying history, we can get hole vision at the first time after remembering the detail - time, place, related people - of some event and knowing the relation with social circumstance, importance and influence. In this research, using Zooming User Interface to changing this eye point, I propose new Digital Textbook which will be useful to get the relation between these macro and micro eye points. | |||||||
書誌情報 |
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2014論文集 巻 2014, p. 158-161, 発行日 2014-09-12 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |