WEKO3
アイテム
授業支援のための投票機能付き匿名相互レビューシステム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/99732
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/997327e165e5e-e08c-4669-9958-d5ec85314773
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
Copyright (c) 2007 by the Information Processing Society of Japan
|
|
| オープンアクセス | ||
| Item type | Symposium(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2007-11-08 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | 授業支援のための投票機能付き匿名相互レビューシステム | |||||||
| タイトル | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| タイトル | Anonymous Peer Review System with Voting to Support Instructions | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
| 資源タイプ | conference paper | |||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 名古屋大学大学院法学研究科 | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Graduate School of Law, Nagoya University | ||||||||
| 著者名 |
角田, 篤泰
× 角田, 篤泰
|
|||||||
| 著者名(英) |
Tokuyasu, Kakuta
× Tokuyasu, Kakuta
|
|||||||
| 論文抄録 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | 本研究は,授業中に学生のレポートを添削する際,効率良く,合理的な方針で,対象となるレポートを選択し,授業進行の円滑化を図ることを目指した Web 上の授業支援システムの開発と,その運用状況の分析を行ったものである.本支援システムは,投票機能付き匿名相互レビューシステムと呼ばれ,Web 上で学生が課題レポートを提出し,それらを匿名で別の学生にランダムに再配布し,各学生は配布された複数の他人のレポートの中から良いものを選んで投票させるものである.これを利用して,添削対象レポートを絞り込み,授業の円滑化を図り,さらに,他者のレポート閲読を通じて,レポート作成能力と評価能力の向上も図っている.本システムに蓄積されたデータと学業成績のデータを分析した結果,少なくとも法学教育においては 「獲得票数の多い (良い) レポートを書いている学生は総合的な学業成績も良い」 という直観が裏付けられた. | |||||||
| 論文抄録(英) | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | This research is to develop an instruction supporting system on Web and to analyze results of using it. The purpose of the system is to choose reports to improve them efficiently with a rational manner and to facilitate instructions This system called "Anonymous Peer Review System with Voting" supports students submitting reports, redistributes them to the other students anonymously with random choice, and lets students vote to select the best reports. Using the system, we can narrow the targets of reports to correct them, facilitate instructions, and also aim to make students advance their ability to compose and evaluate reports by reviewing reports of the other students. According to the results of analyzing the stored data in our system and the students' academic grades, our intuitive belief, "a student who writes good reports marks higher academic grade", is demonstrated at least in legal educational area. | |||||||
| 書誌情報 |
ワークショップ2007 (GN Workshop 2007) 論文集 巻 2007, p. 83-88, 発行日 2007-11-08 |
|||||||
| 出版者 | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 出版者 | 情報処理学会 | |||||||