@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00099370, author = {中井, 一貴 and 小泉, 夢月 and 米田, 友洋 and Kazuki, Nakai and Mutsuki, Koizumi and Tomohiro, Yoneda}, issue = {23}, month = {Mar}, note = {車載 ECU (Electronic Control Unit) をいくつかまとめてメニコアシステム上で実現する,統合化 ECU が研究されている.我々は,マルチチップ NoC(Network-on-Chip) に基づくディペンダブル統合化 ECU プラットフォームの開発,および,それを用いた評価キットの構築を行っている.本発表では,そのハードウェア構成,その上で動作する高信頼タスク実行方式,および,そのためのタスク開発支援ツールについて述べ,4 輪独立制御に基づく統合車体制御アプリケーションにおける実験結果を示す., A centralized ECU (Electronic Control Unit), where a many-core system functions as a set of several conventional automotive ECUs, has been studied recently. We have developed a multi-chip NoC (Network-on-Chip) based platform for a centralized ECU, and have been implementing its evaluation kit. This report describes its hardware structure, its dependable task execution scheme, and a tool for developing application software for the scheme. Finally, some evaluation results for an integrated attitude control system for a four-wheel drive car are shown.}, title = {車載制御用ディペンダブルNoCプラットフォームの評価キット構築}, year = {2014} }