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アイテム
介護における声かけに着目した介護職員に対する支援システムの提案
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/99041
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/99041a2c66eff-bcf8-499d-ae34-da0ee56788ac
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2014-03-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 介護における声かけに着目した介護職員に対する支援システムの提案 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Proposal of Care Workers Support System Using Care Worker's Act of Speak | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
岩手県立大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
岩手県立大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
岩手県立大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
岩手県立大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京電機大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京電機大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Iwate Prefectural University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Iwate Prefectural University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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Iwate Prefectural University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Iwate Prefectural University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo Denki University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo Denki University | ||||||||
著者名 |
佐藤, 央渉
澤本, 潤
杉野, 栄二
瀬川, 典久
矢島, 敬土
黒沢, 学
× 佐藤, 央渉 澤本, 潤 杉野, 栄二 瀬川, 典久 矢島, 敬土 黒沢, 学
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著者名(英) |
Chikataka, Sato
Jun, Sawamoto
Eiji, Sugino
Norihisa, Segawa
Hiroshi, Yajima
Manabu, Kurosawa
× Chikataka, Sato Jun, Sawamoto Eiji, Sugino Norihisa, Segawa Hiroshi, Yajima Manabu, Kurosawa
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 介護の現場では施設の利用者に対し,均一で高水準なサービスを提供する必要がある.しかし,実際の介護作業の内容は介護施設に所属する職員毎に様々であり,中には介護における事故を誘発する行動もある.そこで,本研究では介護現場で行われる声掛けという動作に着目し,各介護職員が行っている介護サービスを音声から構造化し,介護職員に対して警告や,介護サービスに対する行動推薦を行うシステムを提案する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | It is required for a care house of elderly people to provide uniform and high quality service to the user. However, the contents of actual care work are varied depending on the care workers in the institute and some care taking actions tend to induce unexpected accidents during the care taking. Therefore, in this research, by paying attention to the worker's operation called ‘Koekake’, the action of voicing one's action to take, at the care spot, the care services which each care worker is performing are recorded and structured. And the system which performs warning and action recommendation to the care worker is proposed. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1155524X | |||||||
書誌情報 |
研究報告グループウェアとネットワークサービス(GN) 巻 2014-GN-91, 号 2, p. 1-7, 発行日 2014-03-06 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |