@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00099023, author = {中田, 侑輝 and 上岡, 英史 and Yuki, Nakada and Eiji, Kamioka}, issue = {37}, month = {Mar}, note = {個人が情報を発信する手段としてマイクロブログである Twitter やソーシャル・ネットワーキング・サービスである Faccbook などが注目され,ユーザは情報をリアルタイムかつ容易に発信することが可能となった.一方で,膨大な情報量のため,個人の投稿は一部のユーザの目に留まるだけで,すぐに他の投稿に埋もれてしまうという問題点がある.そこで本研究では,文章の文法的特徴の違いから得られる反響に違いが有るという仮説を立てた上で,相手に影響を与えるための投稿の特徴を得ることを目的とし,これを達成するための手法を提案し,その有効性を評価する., As tools of personal publishing, microblogs such as Twitter, social networking services such as Facebook, and so forth are gathering attention. Their tools enable the users to transmit information easily in real time. Each posting catches only some user's attentions, and then they are buried in other information because of the huge amount of information. This study aims at obtaining the characteristics of posting which influences the readers, starting with a hypothesis that the feedback from the readers depends on the grammatical features of the posting. In this paper, two approaches will be proposed to clarify the relation between the influential posting and the grammatical features and the effectiveness will be discussed.}, title = {Twitterにおける影響力の分析手法}, year = {2014} }