@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00098703,
 author = {吉川, 禎 and 中村, 亜希 and 置田, 真生 and 安部, 武志 and 浅井, 義之 and 北野, 宏明 and 野村, 泰伸 and 萩原, 兼一 and Tadashi, Yoshikawa and Aki, Nakamura and Masao, Okita and Takeshi, Abe and Yoshiyuki, Asai and Hiroaki, Kitano and Taishin, Nomura and Kenichi, Hagihara},
 issue = {17},
 month = {Feb},
 note = {我々は汎用生体シミュレータ Flint を改良し,大規模な生体モデルを階層的グラフとして解釈・分割した結果をもとに並列シミュレーションコードを生成する手法を開発している.この手法では冗長計算による通信の削減を基本方針としており,従来の通信時間を辺の重みとしたグラフ分割ではシミュレーションコードの性能が低下しうる.本研究では,冗長計算および通信を実行時間に与える影響という観点から統一して扱い,その影響度を辺の重みとして表す.これによりシミュレーションコードにおける冗長計算および通信の最小化を達成するような分割を目指す.結果として,通信による影響が計算による実行時間の増加の 80 倍程度である環境において,従来の分割方針を用いた場合と比較して通信時間を 28%,総実行時間を 4.4%削減した., Flint, a general biophysical simulator, requires a new approach that interprets a huge biophysical model as a hierarchical graph and partitions the graph in the higher coarse-grained layer to generate a parallel simulation code. Since the hierarchical graph has two types of edges, which are respectively translated to a redundant calculation and a communication in generated code, a traditional minimum-cut graph partitioning assuming single edge type may degrade the performance of the generated code. Our proposed method integrates two edge types and weights edges with their bad effect on the execution time of the code, aiming to minimize redundant calculations and communications in the code. As a result, our method achieved to decrease the communications by 28% compared with previous methods.},
 title = {汎用生体モデルの高速な並列シミュレーションのための階層的依存グラフの自動分割},
 year = {2014}
}