WEKO3
アイテム
リアリティのある環境の中に埋め込んだ大学生のメールリテラシ教育の実験 -一研究室の事例-
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/96516
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/9651697559aa1-94b8-42a9-ac7c-7e6d7e8bab6b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]()
2100年1月1日からダウンロード可能です。
|
Copyright (c) 2013 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers
This SIG report is only available to those in membership of the SIG. |
|
CLE:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-12-07 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | リアリティのある環境の中に埋め込んだ大学生のメールリテラシ教育の実験 -一研究室の事例- | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Experiment of the email literacy education of the university student under realistic environment | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
岩手県立大学ソフトウエア情報学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
岩手県立大学ソフトウエア情報学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
岩手県立大学ソフトウエア情報学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kiwamu Sato | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hiroshi Nunokawa | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Naohito Ogasawara | ||||||||
著者名 |
佐藤, 究
布川, 博士
小笠原, 直人
× 佐藤, 究 布川, 博士 小笠原, 直人
|
|||||||
著者名(英) |
Kiwamu, Sato
Hiroshi, Nunokawa
Naohito, Ogasawara
× Kiwamu, Sato Hiroshi, Nunokawa Naohito, Ogasawara
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | すでにメール利用になれてしまっている学生に対して,社会人への移行の過渡期における教育として,大学においてどのようなメールリテラシ教育を行うかが現実的な課題となっている.本稿では,これまで友人や近親者とのやりとり多かった彼ら彼女らが,新たな他人として教員とメールをやり取りする状況をリアリテイのある環境と設定して,その環境の中にメールリテラシ教育を埋め込んでゆく方法を提案し,その実験結果を報告する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The university students have become skilled in email. As an education in transition period to become a member of society, the education method of the email literacy to a student at university is a realistic problem. He or she usually exchanges email with a friend. So, we set the situation that students exchange emails with a teacher as environment with the reality and embedded email literacy education in it. In this paper, we report the education method and the experimental results. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12496725 | |||||||
書誌情報 |
研究報告教育学習支援情報システム(CLE) 巻 2013-CLE-11, 号 14, p. 1-6, 発行日 2013-12-07 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |