ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. シンポジウム
  2. シンポジウムシリーズ
  3. じんもんこんシンポジウム
  4. 2013

日中芸能身体文化の比較-漫才と相声のマルチモーダル分析-

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/96412
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/96412
691575aa-a2bc-40b1-a8a9-75ba964dda4a
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-S-CH2013003.pdf IPSJ-S-CH2013003.pdf (827.9 kB)
Copyright (c) 2013 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Symposium(1)
公開日 2013-12-09
タイトル
タイトル 日中芸能身体文化の比較-漫才と相声のマルチモーダル分析-
タイトル
言語 en
タイトル Comparing Body Culture between Japanese and Chinese Performing Arts: A Multi-modal Analysis of Manzai and Xiangsheng
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者所属
同志社大学大学院文化情報学研究科
著者所属
同志社大学文化情報学部
著者所属
同志社大学/JSPS
著者所属(英)
en
Graduate School of Culture and Information Doshisha University
著者所属(英)
en
Graduate School of Culture and Information Doshisha University
著者所属(英)
en
Faculty of Business Administration Tezukayama University
著者名 趙, 曼 阪田, 真己子 鈴木, 紀子

× 趙, 曼 阪田, 真己子 鈴木, 紀子

趙, 曼
阪田, 真己子
鈴木, 紀子

Search repository
著者名(英) Man, Zhao Mamiko, Sakata Noriko, Suzuki

× Man, Zhao Mamiko, Sakata Noriko, Suzuki

en Man, Zhao
Mamiko, Sakata
Noriko, Suzuki

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,日本の漫才と中国の相声の対話構造をマルチモーダルな視点から分析することにより,日中の芸能身体文化の相違について検討するものである.漫才コンビ5 組,相声コンビ5 組を対象とし,各コンビが出演しているDVD 映像から,近言語,非言語的特徴を抽出した.分析の結果,漫才と相声では発話量や発話タイミングが大きく異なることが明らかとなった.また,漫才,相声に関わらず,ツッコミの顔・身体方向がコンビを特徴付ける指標であることも示された.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study analyzes the interactions between the actors in the traditional comedic performances of Japanese Manzai and Chinese Xiangsheng and attempts to discuss the differences in body culture that exist between these two countries. The subjects of our study are five Manzai pairs and five Xiangsheng pairs performing on DVD recordings. We extracted the characters of paralanguage and non-verbal behavior. The results of our analysis show that Manzai and Xiangsheng differ greatly in the amount of speech and the timing of the speech. The results also show that for both of these forms of performing arts, the direction/orientation of the face and body of the Tsukkomi (straight man) is the characteristic indicator of the performing pair.
書誌情報 じんもんこん2013論文集

巻 2013, 号 4, p. 13-20, 発行日 2013-12-05
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-21 13:17:03.048172
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3