WEKO3
アイテム
WebSocket通信によるブラウザ間協調動作プラットフォームの開発
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/95964
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/959646d3c6267-0542-4142-a881-247fb21b9cf5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2013 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-11-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | WebSocket通信によるブラウザ間協調動作プラットフォームの開発 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Multiple Browser Collaboration Platform Based on WebSocket Communications | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 鑑賞Ⅰ | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京工科大学メディア学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工科大学メディア学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工科大学メディア学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工科大学メディア学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Technology, School of Media Science | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Technology, School of Media Science | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Technology, School of Media Science | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Technology, School of Media Science | ||||||||
著者名 |
小玉, 祥平
市川, みさ希
太田, 高志
羽田, 久一
× 小玉, 祥平 市川, みさ希 太田, 高志 羽田, 久一
|
|||||||
著者名(英) |
Shohei, Kodama
Misaki, Ichikawa
Takashi, Ohta
Hisakazu, Hada
× Shohei, Kodama Misaki, Ichikawa Takashi, Ohta Hisakazu, Hada
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | コンサートやスポーツ・イベントにおいて観衆の一体感を生成するシステムが広まりつつある.本論文では,事前の準備を必要とせずに複数の端末上のブラウザを一元的にコントロールできるシステムを提案する.本システムはWebSocketとHTML5によって構成されており、ブラウザを用いて特定のURLにアクセスするのみでデバイスを表示やコントロールに利用することが可能となる.本システムは参加型のライブパフォーマンスとして利用できる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Recently, a system to create an atmosphere of unity with audiences is spreading into events with large crowds such as music concert and sport games. In this paper, we propose a multiple browser collaboration platform based on HTML5 and WebSockets. This platform is a system to centrally control browsers on multiple devices without special preparations. Participants will only need to access certain URL to use their device for participation. This platform has made possible for people to easily participate in a live performance through their smartphones. | |||||||
書誌情報 |
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2013論文集 巻 2013, p. 20-25, 発行日 2013-09-27 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |