@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00095821,
 author = {佐藤, 真史 and 穴田, 浩一 and 堤, 正義 and Masafumi, Satou and Koichi, Anada and Masayoshi, Tsutsumi},
 book = {ゲームプログラミングワークショップ2013論文集},
 month = {Nov},
 note = {囲碁の局面評価には様々な種類があり,そのために用いる特徴も同様である.一局を通して利用で
きる評価関数の構築には,それらを同じ形式で表せる必要がある.本論文で提案する評価写像の一般
形のモデルである戦術写像は,xy 座標表現や石同士の相対位置,また連のダメ数など多岐にわたる
特徴をグラフ理論の価数などを用いることで同一の演算で表現する.さらに,そのモデルの応用の一
つとして,特徴の自動生成アルゴリズムを構築し,その有用性を検証する., There are various kinds of positional estimations and features in the game of Go. Construction
of the estimation which can be used through the whole requires the model which
represent any features in the same form. In this paper, we propose a system of positoinal evaluations
called Tactical Mapping. It can represent xy coordinates, relative position between
intersections, the number of dame and so on by the same operators with degrees in the graph
theory. And we propose an automatic evaluation construction with the tactical mapping.},
 pages = {110--113},
 publisher = {情報処理学会},
 title = {BW Graph Model に基づく局面評価の一般形とその自動生成},
 year = {2013}
}