@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00095794,
 author = {宓, 梅珽 and 田野, 俊一 and 橋山, 智訓 and 市野, 順子 and 岩田, 満 and 三澤, 純子 and 掛井, 祐伸 and 羽木, 貴昭 and 望月, 宏史 and 米本, 京介 and Meiting, Mi and Shunichi, Tano and Tomonori, Hashiyama and Junko, Ichino and Mitsuru, Iwata and Junko, Misawa and Yushin, Kakei and Takaaki, Hagi and Hirofumi, Mochizuki and Keisuke, Yonemoto},
 issue = {8},
 month = {Oct},
 note = {大型インタラクションディスプレイが普及しつつある。コラボレーションを促進することができると見られ、特に仕事場や公共空間において Wall 型と Table 型の大型ディスプレイが最も多く使われている。本論文では、情報の方向性を考慮したより一般的なタスクを設計し、今まで様々なタスクで結論付けた Wall 型と Table 型ディスプレイの強みと弱みを検証し、新たな結論を導くことで、今後の Wall 型と Table 型ディスプレイのインターフェースデザインに参考と助言を提供することを目的とした。 2 人から 6 人までのグループサイズで小規模な事前実験を行った。提案したユーザパフォーマンスの測定方法を評価し、事前実験の結果を分析した上で、今後の本実験の設計を提案した。, Large interactive displays are becoming more and more popular. In particularly, Tabletops and wall displays are frequently used in public spaces and workplaces as they are considered to be able to facilitate collaboration. We designed a card classification task with a consideration of the directional properties of information and examined the experimental methods. By performing this experiment, we expect to verify the strength and weakness of tabletop and wall display, which have been concluded in a variety of particular tasks, and expect to lead to some new findings about the display impact on collaboration in order to provide advice or reference to future interface design of tabletop and wall display. In this paper, we evaluated the experimental methods and the results of the pre-experiment and proposed the design for the large-scale experiment.},
 title = {Table型とWall型タッチディスプレイがグループワークに与える影響に関する事前実験による実験手法の評価と本実験の設計},
 year = {2013}
}