WEKO3
アイテム
ランダムテストを利用した制約のあるインタラクションテストの効率的なテストケース生成
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/95575
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/95575341e7a57-a39c-408b-9fd1-e73028df5060
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Copyright (c) 2013 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers
This SIG report is only available to those in membership of the SIG. |
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SE:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2013-10-17 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ランダムテストを利用した制約のあるインタラクションテストの効率的なテストケース生成 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Efficient random test case generation for constrained interaction testing | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院情報科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院情報科学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学大学院情報科学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Osaka University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Osaka University | ||||||||
著者名 |
平崎, 靖博
× 平崎, 靖博
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著者名(英) |
Yasuhiro, Hirasaki
× Yasuhiro, Hirasaki
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿ではランダムテストを利用したインタラクションテストについて議論する.ランダムテストにはテストケースの生成が非常に高速であるという利点があるが,制約条件のあるインタラクシヨンテストに単純に適用すると生成されるテストケースに偏りがでるという欠点がある.この問題を解決するために,制約のあるインタラクションテストに対応させる手法が提案されている.この手法ではランダム生成されたテストケースが制約条件に反する場合,制約に違反したテストケースを破棄すると生じるインタラクションカバレッジの低下を補填するための新しいテストケース集合を生成する.そこで本稿では,この手法で利用されている主要なヒューリスティックの評価を行う.結果として,このヒューリスティックが新たに追加されるテストケースの数を大きく削減していることがわかった. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper discusses interaction testing using random testing. Random testing can generate test cases very fast, but directly applying the method to constrained interaction testing results in insufficient interaction coverage. To solve this problem, we have proposed a method that is tailored constrained interaction testing. In this method, if a test case that was randomly generated violates the constraints, then new test cases are systematically generated to compensate the loss in interaction coverage caused by omitting the constraint-violating test case. In this paper, we evaluate the effectiveness of a key heuristic used in the method. The results show that the heuristic significantly reduces the number of newly added test cases. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10112981 | |||||||
書誌情報 |
研究報告ソフトウェア工学(SE) 巻 2013-SE-182, 号 25, p. 1-4, 発行日 2013-10-17 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |