WEKO3
アイテム
PBLにおけるデザイン思考の導入事例
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/95572
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/955721b051fd7-d88b-4662-b65f-62e0a25e0e27
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2013 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-10-17 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | PBLにおけるデザイン思考の導入事例 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Case Study on Introducing the Design Thinking into PBL | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | システム開発 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
九州大学大学院システム情報科学研究院/システム情報科学府・高度ICT人材教育開発センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
九州大学大学院システム情報科学研究院/システム情報科学府・高度ICT人材教育開発センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
九州大学大学院システム情報科学研究院/システム情報科学府・高度ICT人材教育開発センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
富士通株式会社 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
富士通デザイン株式会社 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
富士通デザイン株式会社 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社FUJITSUユニバーシティ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
九州大学大学院芸術工学研究院/芸術工学府 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
九州大学大学院システム情報科学研究院/システム情報科学府・高度ICT人材教育開発センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
九州大学大学院システム情報科学研究院/システム情報科学府・高度ICT人材教育開発センター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyushu University / QUTE: Kyushu University Research Center for Advanced Information and Communication Technology Education | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyushu University / QUTE: Kyushu University Research Center for Advanced Information and Communication Technology Education | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyushu University / QUTE: Kyushu University Research Center for Advanced Information and Communication Technology Education | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
FUJITSU | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
FUJITSU DESIGN | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
FUJITSU DESIGN | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
FUJITSU UNIVERSITY | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyushu University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyushu University / QUTE: Kyushu University Research Center for Advanced Information and Communication Technology Education | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Kyushu University / QUTE: Kyushu University Research Center for Advanced Information and Communication Technology Education | ||||||||
著者名 |
大迫, 周平
亀井, 靖高
細合, 晋太郎
加藤, 公敬
石塚, 昭彦
坂口, 和敏
川高, 美由紀
森田, 昌嗣
鵜林, 尚靖
福田, 晃
× 大迫, 周平 亀井, 靖高 細合, 晋太郎 加藤, 公敬 石塚, 昭彦 坂口, 和敏 川高, 美由紀 森田, 昌嗣 鵜林, 尚靖 福田, 晃
|
|||||||
著者名(英) |
Shuhei, Ohsako
Yasutaka, Kamei
Shintaro, Hosoai
Kimitaka, Kato
Akihiko, Ishizuka
Kazutoshi, Sakaguchi
Miyuki, Kawataka
Yoshitsugu, Morita
Naoyasu, Ubayashi
Akira, Fukuda
× Shuhei, Ohsako Yasutaka, Kamei Shintaro, Hosoai Kimitaka, Kato Akihiko, Ishizuka Kazutoshi, Sakaguchi Miyuki, Kawataka Yoshitsugu, Morita Naoyasu, Ubayashi Akira, Fukuda
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿では,Project Based Learning (PBL) 演習開始の前準備として実施されたデザイン思考の導入事例を報告する.デザイン思考の導入の目的は,PBL のテーマ検討およびプロジェクトにおける問題解決時に,新たな付加価値を生み出すようなアイデアを創出する力を高めることである.また導入の効果に対してアンケートも実施したため,その結果も報告する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we describe a case study on introducing the Design Thinking carried out as preparations before Project Based Learning(PBL). The purpose of the introduction of the Design Thinking is to improve the student's skill to produce new added value at the time of the solution to the problem in project, and theme examination of PBL. In addition, we describe the result of the questionnaire for the effect of the introduction. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10112981 | |||||||
書誌情報 |
研究報告ソフトウェア工学(SE) 巻 2013-SE-182, 号 22, p. 1-7, 発行日 2013-10-17 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |