ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2013
  4. 2013-CE-121

PBLを対象としたインフォーマルラーニング環境の構築

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/95369
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/95369
565a5730-9bc2-4887-b25f-d5d102e6d8cf
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE13121010.pdf IPSJ-CE13121010.pdf (523.9 kB)
Copyright (c) 2013 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2013-10-05
タイトル
タイトル PBLを対象としたインフォーマルラーニング環境の構築
タイトル
言語 en
タイトル Construction of Informal Learning for PBL
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
公立はこだて未来大学大学院
著者所属
公立はこだて未来大学
著者所属
公立はこだて未来大学
著者所属
公立はこだて未来大学
著者所属
公立はこだて未来大学大学院
著者所属(英)
en
Graduate School of Future University Hakodate
著者所属(英)
en
Future University Hakodate
著者所属(英)
en
Future University Hakodate
著者所属(英)
en
Future University Hakodate
著者所属(英)
en
Graduate School of Future University Hakodate
著者名 安永, 航 大場, みち子 奥野, 拓 伊藤, 恵 山口, 琢

× 安永, 航 大場, みち子 奥野, 拓 伊藤, 恵 山口, 琢

安永, 航
大場, みち子
奥野, 拓
伊藤, 恵
山口, 琢

Search repository
著者名(英) Wataru, Yasunaga Michiko, Oba Taku, Okuno Kei, Ito Taku, Yamaguchi

× Wataru, Yasunaga Michiko, Oba Taku, Okuno Kei, Ito Taku, Yamaguchi

en Wataru, Yasunaga
Michiko, Oba
Taku, Okuno
Kei, Ito
Taku, Yamaguchi

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 近年,工業系大学では産業界が求める実践的な ICT 人材育成が急務になっている.そこで,学生がプロジェクトを組み,ソフトウェア開発の全行程を体験する PBL の実施が ICT 人材育成に対して効果を上げている.この PBL に参加する学生の多くがソフトウェア開発を初めて行なうことが多い.そのため,ソフトウェア開発の経験が少ない学生は成果物作成と並行して様々な教育コンテンツを利用し,学習している.しかし,この学習は成果物を作成するための部分的な学習に留まりソフトウェア開発の全工程を把握することは困難であり,教育者が学習過程から指導することは難しいという問題がある.そこで,本論文は学生がソフトウェア開発の全工程を把握ができ,また,教育者が学習過程から指導出来る学習環境の提案し,実験により有効性を評価する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Industry expects engineering graduates with highly practically skilled in ICT. Therefore the software development by a project unit called PBL attracts attention. Many of participants have not performed software development. So they have developed the software while learning. However, this learning cannot understand all the processes of software development, and teachers cannot instruct students. In this paper, we propose a learning environment to support for students understand all processes of software development, and teachers instruct students.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2013-CE-121, 号 10, p. 1-7, 発行日 2013-10-05
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-21 13:53:04.655688
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3