@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00092741, author = {竹渕, 瑛一 and 猪狩, 知也 and 山田, 泰宏 and 鈴木, 浩 and 服部, 哲 and 速水, 治夫 and Eiichi, Takebuchi and Kazuya, Igari and Yasuhiro, Yamada and Hiroshi, Suzuki and Akira, Hattori and Haruo, Hayami}, issue = {13}, month = {Jun}, note = {著者らは MikuMikuDance for Unity を用いることで開発が容易になったか検証するために,フリーバッティング型の試作ゲームを開発した.MikuMikuDance for Unity とは,MikuMikuDance と呼ばれる 3DCG アニメーションツールで利用することのできるモデルデータを,ゲームエンジンの一つである Unity にインポートさせるためのプラグインである.試作ゲームはプレイヤーがバッターとなり,ピッチャーが投げたボールを打ち返し,的に当たると得点が加算されるゲームである.本論文では,試作ゲームの概要と仕様について述べる., We developed the Free-Batting game that is a prototype. We verified the difficulty to develop a game with using MikuMikuDance for Unity. MikuMikuDance for Unity is Unity's plugin. It works to convert MikuMikuDance's model and animation data to what Unity is able to deal with. The player of the Free-Batting game knocks a ball thrown by the pitcher in order to compete for a score. When the player knocks a ball and succeeds to hit a target, a score is to be added. This paper describes the summary and specification of the proposed Free-Batting game.}, title = {MikuMikuDance for Unityを用いたフリーバッティング型ゲームの制作}, year = {2013} }