WEKO3
アイテム
MikuMikuDance for Unityを用いたフリーバッティング型ゲームの制作
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/92741
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/927419876ba47-dc35-463a-92c0-66f7da78ab64
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2013 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-06-20 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | MikuMikuDance for Unityを用いたフリーバッティング型ゲームの制作 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Working of the Free-Batting Game utilized to MikuMikuDance for Unity | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
現在,神奈川工科大学大学院 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
現在,神奈川工科大学大学院 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
現在,神奈川工科大学大学院 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
現在,神奈川工科大学大学院 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
現在,神奈川工科大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
現在,神奈川工科大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Presently with Graduate School of Kanagawa Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Presently with Graduate School of Kanagawa Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Presently with Graduate School of Kanagawa Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Presently with Graduate School of Kanagawa Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Presently with Kanagawa Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Presently with Kanagawa Institute of Technology | ||||||||
著者名 |
竹渕, 瑛一
× 竹渕, 瑛一
|
|||||||
著者名(英) |
Eiichi, Takebuchi
× Eiichi, Takebuchi
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 著者らは MikuMikuDance for Unity を用いることで開発が容易になったか検証するために,フリーバッティング型の試作ゲームを開発した.MikuMikuDance for Unity とは,MikuMikuDance と呼ばれる 3DCG アニメーションツールで利用することのできるモデルデータを,ゲームエンジンの一つである Unity にインポートさせるためのプラグインである.試作ゲームはプレイヤーがバッターとなり,ピッチャーが投げたボールを打ち返し,的に当たると得点が加算されるゲームである.本論文では,試作ゲームの概要と仕様について述べる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We developed the Free-Batting game that is a prototype. We verified the difficulty to develop a game with using MikuMikuDance for Unity. MikuMikuDance for Unity is Unity's plugin. It works to convert MikuMikuDance's model and animation data to what Unity is able to deal with. The player of the Free-Batting game knocks a ball thrown by the pitcher in order to compete for a score. When the player knocks a ball and succeeds to hit a target, a score is to be added. This paper describes the summary and specification of the proposed Free-Batting game. | |||||||
書誌情報 |
研究報告デジタルコンテンツクリエーション(DCC) 巻 2013-DCC-4, 号 13, p. 1-4, 発行日 2013-06-20 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |