WEKO3
アイテム
英語学習者の英語スピーチへのフィードバック支援システムに関する研究
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/90712
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/90712c25616a7-e701-469e-be26-0a2ff4c98473
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2013 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-03-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 英語学習者の英語スピーチへのフィードバック支援システムに関する研究 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A support system to give detailed feedback on student English speeches | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京工業大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工業大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo Institute of Technology | ||||||||
著者名 |
遠山, 美保
室田, 真男
× 遠山, 美保 室田, 真男
|
|||||||
著者名(英) |
Miho, Toyama
Masao, Murota
× Miho, Toyama Masao, Murota
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年,英会話を学ぶ必要性が高まっており,学校等でも英語でのスピーチを取り入れている授業も見られるようになった.しかしながら,このようなスピーチに対して教師が生徒の個々の間違いについて詳細なフィードバックを行うことは難しい.そこで,本研究では,英語学習者の英語スピーチへ教師が容易にフィードバック可能な支援システムを構築することを目的とした.開発した支援システムはWebアプリケーションであり,教師は,生徒の英語スピーチビデオを見ながらフィードバック情報を入力することができる.フィードバック情報の入力は,まず,キーボードでリアルタイムにタグを付与し,その後詳細情報を入力する方式をとる.評価実験の結果,高いユーザビリティと有用性が示された. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Currently demands to learn English conversation has been increasing. Many schools introduce English speech training in their English classes. However, it is difficult for teachers to give feedback on each speech of their students. Therefore the purpose of this study is to develop a support system for a teacher to give feedback on English speeches easily and effectively. We developed a Web-based application. It enables a teacher to input detailed feedback for each student's English speech video. First, a teacher puts tags to an English speech video by just pushing keyboard buttons while watching the video. After that the teacher can input detailed feedback information for each tag. Students can watch their speech videos with their teacher's feedback. The evaluation of the system shows its high usability and effectiveness. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10096193 | |||||||
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE) 巻 2013-CE-119, 号 10, p. 1-8, 発行日 2013-03-08 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |