@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00090652, author = {中井, 一貴 and Chammika, Mannakkara and Vijay, Holimath and 米田, 友洋 and Kazuki, Nakai and Chammika, Mannakkara and Vijay, Holimath and Tomohiro, Yoneda}, issue = {46}, month = {Mar}, note = {近年,車載ECU(Electronic Control Unit)をいくつかまとめてメニコアシステム上で実現する,統合化ECUが研究されている.我々は,マルチチップNoC(Network-on-Chip)に基づく統合化ECUプラットフォームに,高度な実問題を扱う車載アプリケーションを搭載し,HIL(Hardware-In-the-Loop)シミュレーションにより,タスクの高信頼化実行が行えることを実証しようとしている.本報告では,2重実行と故障リンク/ルータ/チップを迂回するルーティングアルゴリズムに基づくFPGA版ディペンダブルNoCプラットフォーム上で,4輪独立制御に基づく統合車体制御アプリケーションを実行する実証実験の概要について述べる., A centralized ECU (Electronic Control Unit), where a many-core system functions as a set of several conventional automotive ECUs, has been studied recently. We have proposed a multi-chip NoC (Network-on-Chip) to implement a centralized ECU, and are working to show by HIL (Hardware-In-the-Loop) simulations that it can effectively perform safety-critical tasks of practical automotive applications. This report presents our approach and shows how our FPGA based platform, where the duplex execution and dependable routing algorithm are implemented, is applied to an integrated attitude control system for a four-wheel drive car.}, title = {ディペンダブルネットワークオンチッププラットフォームによる車載制御の実証に向けて}, year = {2013} }