WEKO3
アイテム
ディペンダブルネットワークオンチッププラットフォームによる車載制御の実証に向けて
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/90652
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/9065208ae0d42-49de-4e0e-b075-51801053d90b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Copyright (c) 2013 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers
This SIG report is only available to those in membership of the SIG. |
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SLDM:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2013-03-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ディペンダブルネットワークオンチッププラットフォームによる車載制御の実証に向けて | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Towards Demonstration of a Dependable Network-on-Chip Platform for an Automotive Application | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ディペンダブルシステム | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
国立情報学研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
国立情報学研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
国立情報学研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
国立情報学研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
National Institute of Informatics | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
National Institute of Informatics | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
National Institute of Informatics | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
National Institute of Informatics | ||||||||
著者名 |
中井, 一貴
Chammika, Mannakkara
Vijay, Holimath
米田, 友洋
× 中井, 一貴 Chammika, Mannakkara Vijay, Holimath 米田, 友洋
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著者名(英) |
Kazuki, Nakai
Chammika, Mannakkara
Vijay, Holimath
Tomohiro, Yoneda
× Kazuki, Nakai Chammika, Mannakkara Vijay, Holimath Tomohiro, Yoneda
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年,車載ECU(Electronic Control Unit)をいくつかまとめてメニコアシステム上で実現する,統合化ECUが研究されている.我々は,マルチチップNoC(Network-on-Chip)に基づく統合化ECUプラットフォームに,高度な実問題を扱う車載アプリケーションを搭載し,HIL(Hardware-In-the-Loop)シミュレーションにより,タスクの高信頼化実行が行えることを実証しようとしている.本報告では,2重実行と故障リンク/ルータ/チップを迂回するルーティングアルゴリズムに基づくFPGA版ディペンダブルNoCプラットフォーム上で,4輪独立制御に基づく統合車体制御アプリケーションを実行する実証実験の概要について述べる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | A centralized ECU (Electronic Control Unit), where a many-core system functions as a set of several conventional automotive ECUs, has been studied recently. We have proposed a multi-chip NoC (Network-on-Chip) to implement a centralized ECU, and are working to show by HIL (Hardware-In-the-Loop) simulations that it can effectively perform safety-critical tasks of practical automotive applications. This report presents our approach and shows how our FPGA based platform, where the duplex execution and dependable routing algorithm are implemented, is applied to an integrated attitude control system for a four-wheel drive car. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11451459 | |||||||
書誌情報 |
研究報告システムLSI設計技術(SLDM) 巻 2013-SLDM-160, 号 46, p. 1-6, 発行日 2013-03-06 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |